Česká republika je již třetím týdnem v omezeném karanténním modu. Drtivá většina firem nařídila svým zaměstnancům práci z domu nebo byla nucena stejně jako řada podnikatelů svůj podnik zavřít úplně. Není tedy divu, že se Češi nyní „z dlouhé chvíle“ dostávají i k restům, které měsíce odkládali. Změny v chování zákazníků potvrzují jak eshopy, dovážkové služby, tak i call centra provozující zákaznické linky.
Práce z domu se nevyhnula ani pracovníkům call center. To největší české, společnost Conectart, zaměstnává přes 1000 operátorů po celé ČR a v tuto chvíli jich má na home officech přes 900. I během trvajícího mimořádného opatření mají na starosti zákaznické linky pro klienty jako rohlik.cz, MND, Vodafone nebo Českou spořitelnu. Na každé z linek pak vidí rozdíl v počtu hovorů a požadavcích českých zákazníků. Podstatná změna souvisí s tím, že je většina Čechů doma. Operátoři nyní při aktivním oslovování zaznamenávají o 27 % vyšší dovolatelnost telefonních databází. Jednoduše, lidé jsou doma a zvedají telefony. Současně jsou ale také sami aktivnější. Prostřednictvím zákaznických linek a dalších komunikačních kanálů řeší řadu dotazů, poptávek nebo objednávek.
„V bankovnictví se zvýšily počty hovorů zhruba o 150 %, u energetických klientů je pak nárůst 15%. Volající se často informují na možné odklady plateb záloh a vyúčtování. Současně ale zaznamenáváme nárůst přechodu mezi dodavateli energií o 28 %. Lidé se mají nyní čas zamyslet nad výhodností nabídek a pozitivně vnímají i možnost celý převod učinit elektronicky. O 10 % častěji Češi uzavírají pojištění nebo bankovní produkty, které jim mají pomoci ve finanční tísni. U telekomunikačních klientů nyní dochází k nárůstu prodeje balíčků s pevným internetem a televizí o více jak třetinu. Zajímavé je, že v oblastí dovážek hotového jídla není zájem tak vysoký jako v případě rohlík.cz, kde je nyní zájem vyšší o 500 %.,“ komentuje Petr Studnička, generální ředitel společnosti Conectart.
Conectart s.r.o. a NejBusiness.cz
1. dubna 2020
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...
V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...
Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...
Na letní dovolenou do zahraničí cestují čeští turisté nejčastěji autem (48 %), dále letecky (41 %),...