5 % zisků bank ohrožuje snižování bankovních poplatků kvůli regulaci a tlak nové konkurence

5 % zisků bank ohrožuje snižování bankovních poplatků kvůli regulaci a tlak nové konkurence

Eliminace poplatků, zvyšování transparentnosti a podpora zákazníků při provádění správných finančních rozhodnutí by mohly tyto ztráty zmírnit.

Zavedené banky jsou v následujících třech až pěti letech ohroženy ztrátou výnosů v řádu miliard dolarů, protože noví konkurenti lákají zákazníky na bezplatné bankovní služby a regulátoři na vybraných trzích prosazují v rámci ochrany spotřebitelů jednoduché struktury bankovních poplatků, říká nová zpráva společnosti Accenture. Zpráva nazvaná „Účelově řízené bankovnictví: může důvěra budovat oboustranně výhodné bankovní vztahy?“, je založena na kvantitativní analýze příjmů bank na 13 trzích v Evropě, Severní Americe, Jižní Americe, Asii a Tichomoří, doplněné průzkumem mezi téměř 15 000 bankovními klienty. Zjistila, že příjmy, které tradiční banky generují z kontokorentních a jiných poplatků a z poplatků za služby jako jsou přeshraniční platby a zahraniční transakce, v důsledku konkurenčních i regulačních tlaků postupně mizí, což znamená průměrnou ztrátu příjmů ve výši 5 %.

„Výnosy bank spojené s vybíráním poplatků za vedení účtu, převody peněz, zprostředkování, anebo převod do jiné měny budou během několika následujících let postupně mizet,“ řekl Karel Kotoun, manažer Consulting & Strategy společnosti Accenture.

„Díky konzervativnímu přístupu k bankovním účtům a finančním produktům si Češi často nejsou vědomi různých poplatků bank. S příchodem nových digitálních bank, jejichž renomé je postaveno na nízkých poplatcích a přehledných sazbách si i čeští konzervativci začínají více vybírat komu svěří své prostředky. Proto i tento vývoj bude mít dopad na české banky, jejichž celkové příjmy závisejí v průměru až ze 25 % na poplatcích.“ 

Zpráva uvádí, že banky by mohly používat inovativní technologie jako je umělá inteligence a prediktivní analytika k budování osobních vztahů se svými zákazníky, a stát se tak jejich důvěryhodnými poradci. Tím by v průměru dosáhly růstu příjmů o 9 %.

Například s cílem pomoci zákazníkům dělat lepší finanční rozhodnutí by banky mohly poskytovat rady ohledně toho, jaké platební možnosti jsou nejvýhodnější nebo jak nejlépe financovat velký nákup. Více než polovina (55 %) spotřebitelů uvedla, že by byli ochotni zaplatit nějaký poplatek za příslušné doplňkové služby od jejich banky.

„Banky na trzích, které zažívají velkou ztrátu příjmů jako je Velká Británie a Hongkong, mají příležitost těžit z toho, že budou průkopníky tohoto přístupu a zvyšovat své čisté příjmy budováním důvěry prostřednictvím každodenního poradenství a transparentnosti," uvedl Karel Kotoun, manažer Consulting & Strategy společnosti Accenture. „Ve většině zemí, které jsme analyzovali, by banky mohly zvyšovat své výnosy prostřednictvím přístupu založeného na důvěře, který by alespoň kompenzoval ohrožené příjmy. V zemích jako je Česká republika, nebo Francie, kde jsou zákazníci konzervativnější, musí však banky najít další způsoby, jak obhájit a rozvíjet své podnikání – například prostřednictvím vytvoření ekosystémů, které budou zahrnovat i nefinanční služby a produkty.“

Analýza společnosti Accenture naznačuje, že banky, které svým zákazníkům poskytují důvěryhodná řešení a rady – a získají si tak postavení mezi nejdůvěryhodnějšími bankami – také zlepší svou pověst a image, budou méně vystaveny provozním rizikům a zvýší svou schopnost přilákat talenty.

Zdroj informací

Accenture a NejBusiness.cz

Datum

29. března 2020

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

8. března 2024

Na Slovensku uvedli do provozu největší smart bateriové úložiště nahrazující fosilní zdroje

V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...

3. března 2024

Zaměstnanci Penny si znovu přilepší

Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...

Reklama

Page generated in 1.251 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál