Fashion Arena Prague Outlet: Hospodářské výsledky za rok 2019

Fashion Arena Prague Outlet: Hospodářské výsledky za rok 2019

Pražské outletové centrum Fashion Arena Prague Outlet má za sebou další vydařený rok. Pohledem čísel se oproti roku 2018 zvýšila návštěvnost centra o 6,3 % na rekordní bezmála 3 miliony návštěvníků, o 7 % vzrostly i obraty. Dařilo se však i mimo centrum.
Fashion Arena Prague Outlet úspěšně obhájila své nájemní smlouvy. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže rozhodl, že použití ustanovení o radius clauses (doložky z rozsahu) nenarušují hospodářskou soutěž, a potvrdil jejich platnost a vymahatelnost.


Z pohledu návštěvnosti byl rok 2019 pro outletové centrum rekordní, k pokoření hranice tří miliónů návštěvníků jich na sklonku roku chyběla necelá tisícovka. V porovnání s rokem 2018 tak jde o 6,3% nárůst.
„Velký podíl na tom má sílící zájem zahraničních turistů. Naše centrum se stává vyhledávaným cílem turistických skupin z Evropy, Asie nebo Latinské Ameriky. Nejvíce návštěvníků je ale stále z České republiky. Jedná se většinou o spokojené a loajální zákazníky, kteří se k nám rádi a pravidelně vracejí“ upřesňuje Lenka Čapková, ředitelka Fashion Arena Prague Outlet.


Nárůsty zákazníků, followerů i členů věrnostního programu

O 7 % vzrostly i obraty centra. Pozitivní vliv na ně měl i nejúspěšnější víkend loňského roku. Na listopadovou oslavu 12. narozenin, dorazilo přes 61 000 návštěvníků. Stejný zájem zaznamenal ale i jarní a podzimní Late Night Shopping ve spolupráci s Evropou 2. Skvěle si centrum vedlo i na sociálních sítích – dění ve štěrboholském outletu sleduje již více než 60 tisíc fanoušků na facebooku a necelých 9 tisíc followerů má na Instagramu.
Vysokými čísly se mohou pochlubit i díky věrnostnímu klubu – Fashion Club. Od června 2018 se jeho členy stalo již více 45 000 zákazníků, kteří aktivně využívají jak výhodných cenových nabídek, tak i doplňkových exkluzivních služeb. Za rok 2019 tak došlo k nárůstu o 26 000 věrných uživatelů tohoto programu.

Za zmínku stojí i nové obchody a služby: Skechers, hračkářství Sparkys, funkční zimní móda Wellensteyn, multibrandový sportovní obchod Endorphine Republic, Corso Roma a indická kuchyně Satyam. Zásadní bylo rozšíření obchodu sportovní značky NIKE, nyní se totiž jedná o vůbec největší Nike Factory Store obchod v CEE s rozšířeným sortimentem o řadu life style, golf, tenis a dětský sortiment. Prvním nově otevřeným obchodem ve food courtu v roce 2020 je vietnamské bistro Wrap’n’roll.


Prosinec ve znamení charity a definitivní rozhodnutí ÚOHS

V prosinci se centrum angažovalo na sousedské komunitní akci v pražských Štěrboholích. Rozsvěcení vánočního stromku a kulturní pásmo místních dětí podpořila Fashion Arena nejen finančně, ale všem vystupujícím dětem věnovala i věcné dárkové balíčky.
V sobotu 14. prosince se uskutečnil křest charitativního kalendáře a názvem „Mrkej a pomáhej“. Projekt vznikl na podporu ® POC PRAGUE OUTLET CENTER dvanáctiletého Marka trpícího vzácným locked-in syndromem neboli syndromem zazdění zaživa. Slavnostní křest provázela autogramiáda téměř dvacítky českých herců, kteří se do projektu zapojili. Během ní si zákazníci centra nakoupili kalendáře za 15 000 Kč.

V prosinci ale také skončil téměř tři roky trvající konkurenční spor. V pátek 13. prosince 2019 vydal Úřad pro ochranu hospodářské soutěže konečné rozhodnutí, v němž potvrzuje, že užitím tzv. „radius clauses“ nedochází k porušení zákona ani k omezení hospodářské soutěže. Rozhodnutí nabylo právní moci 31. 12. 2019.


Úspěšný rok i pro mateřskou VIA Outlets

Fashion Arena Prague Outlet je vlastněna společností VIA Outlets, nejrychleji rostoucím vlastníkem a provozovatelem prémiových outletových center v Evropě. Součástí VIA Outlets je nyní 11 outletových center nacházejících se v devíti zemích střední a západní Evropy.
Celkem tedy skupina zastřešuje 1 100 obchodních jednotek na ploše 267 000 metrů čtverečných. Za rok 2019 přivítala dceřinná centra dohromady 32 milionu návštěvníků, což znamená meziroční nárůst o 6,1 %, obrat centra navýšila o 8,4 %. Nově otevřeno bylo celkem 338 obchodních jednotek, 128 z nich byly zcela nové značky, zbylých 210 prošlo rekonstrukcí.

Zdroj informací

Fashion Arena Prague Outlet a NejBusiness.cz

Datum

26. února 2020

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 2.1869 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál