Výsledky průzkumu GLS. Vánoční sezóna se dopravcům vydařila

Výsledky průzkumu GLS. Vánoční sezóna se dopravcům vydařila

Většina majitelů e-shopů byla s doručováním zásilek před Vánoci spokojena. Zároveň se ale nepodařilo do Štědrého dne doručit u 16 % z dotázaných e-shopů desetinu denního množství, přestože byly předány do přepravy v termínu garantovaného jednotlivými dopravci.
O největší množství zásilek se kromě České pošty podělili tři největší hráči na balíkovém trhu: DPD, GLS a PPL. Informace vyplývají z průzkumu, který si nechala zpracovat přepravní firma GLS.


Balíky z třetiny e-shopů nebyly doručeny včas

Pouze 65 % e-shopů stihlo před Vánoci doručit všechny objednávky a 8 % majitelů e-shopů potvrdilo, že více než 30 % denního množství nebylo zákazníkům do Štědrého dne doručeno vůbec. I přesto byla většina dotázaných e-shopů s prací přepravních společností spokojena.
„Výsledky průzkumu nám potvrdily vysokou spolehlivost naší sítě, která byla díky důkladné a včasné přípravě na vánoční sezónu schopna rozvést nejen balíky podané do doporučovaného data, ale i ty, které jsme do přepravy přebírali těsně před Vánoci,“ vysvětluje Pavel Včela, ředitel společnosti GLS Česká republika, a dodává: „Naše vratkovitost navíc nepřesáhla 1 % ani v období, kdy si lidé mají tendenci objednávat stejné zboží z více e-shopů a vyzvednout si pak pouze to, které dorazí nejdříve. Proto nás překvapilo, že 13 % dotazovaných e-shopů zaznamenalo v předvánočním období vratkovitost nad 5 %. Částečně mohla být způsobena přetížením některých sítí výdejních míst a zkrácením jejich úložní doby.“


Za dárky Češi v e-shopech utratili miliardy

Vrcholem vánočních online nákupů bylo úterý 10. prosince, kdy zákazníci zaplatili za jediný den více než 1,1 miliardy korun. Na každého nakupujícího připadala útrata ve výši dvou tisíc korun, a to většinou za čtyři položky. Vyplývá to z údajů společnosti Shoptet, největšího českého poskytovatele řešení pro správu e-shopů. „Mezi neprodávanější kategorie zboží patřila elektronika, kosmetika a móda. Ve způsobu placení převyšovaly online platby kartou dobírku, a to zhruba v poměru šest ku čtyřem,“ doplňuje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.


E-shopy získají od přepravců peníze za dobírku nejčastěji do 3 dnů

Dopravcům se dařilo i přes zvýšené nároky na svoz hotovosti držet standardní dobu odplácení dobírky třetí den po doručení. Uvádí to více než čtvrtina majitelů e-shopů. Další třetina pak zaznamenala splatnost o jeden až dva dny delší. 17 % e-shopů však dostalo své peníze za 11 a více dní.
„Naše procesy zaručují odplácení dobírek třetí den po doručení bez ohledu na počet přepravovaných balíků. Trochu nás překvapuje, že se některé e-shopy spokojí s oslabením svého cash-flow spoluprací s přepravci odplácejícími dobírky ve svých obchodních modelech standardně za 10 dnů,“ říká Pavel Včela.


Spokojenost s výdejními místy GLS je vysoká

Přepravní společnost GLS dlouhodobě sleduje spokojenost příjemců se svojí sítí výdejních míst s cílem neustále zlepšovat jejich kvalitu. Z výzkumu mezi uživateli GLS ParcelShopů vyplývá, že by více než 93 % respondentů doporučilo službu i konkrétní výdejní místo svým známým.
„Profesionalita a vysoká kvalita je nekompromisním požadavkem na partnerská výdejní místa, kterým GLS oproti konkurenčním přepravním společnostem zaručuje až dvojnásobnou odměnu za vydaný nebo odeslaný balík i dostatečnou ochranu před přetížením. Minimální fluktuace partnerů je důkazem oboustranné výhodnosti tohoto obchodního modelu,“ říká Pavel Včela. GLS v Česku v současnosti provozuje na 500 výdejních míst, která optimálně pokrývají všechny města a obce nad 10 000 obyvatel a většinu obcí nad 5 000 obyvatel. V letošním roce bude pokračovat rozšiřování sítě s důrazem na kvalitu a optimální polohu výdejních míst.


O skupině GLS v České republice

GLS Czech Republic s.r.o. je dceřinou společností General Logistics Systems B.V. (s centrálou v Amsterdamu). GLS zajišťuje spolehlivé, vysoce kvalitní služby přepravy balíků pro více než 270 000 zákazníků doplněné logistickými a expresními službami. „Lídr kvality v balíkové přepravě”, to je hlavní motto GLS.
Prostřednictvím vlastních a partnerských společností skupina GLS provozuje síť pokrývající 45 zemí. Díky propracované pozemní síti je GLS jedním z předních poskytovatelů balíkové přepravy v Evropě. GLS působí také v Kanadě a na západním pobřeží USA. GLS má k dispozici více než 70 centrálních a regionálních třídicích středisek a více než 1 400 dep. GLS čítá na 19 000 zaměstnanců, na silnicích 30 000 doručovacích vozidel a více než 3 500 dálkových nákladních vozidel v barvách GLS. Ve finančním roce 2018/19 GLS dosáhla obratu 3,3 miliardy eur a přepravila 634 milionů balíků.

Zdroj informací

GLS Czech Republic s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

14. února 2020

Reklama

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Reklama

Facebook

Page generated in 1.3429 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál