Zbrusu nové motorové jednotky na trať z Pardubic do Chrudimi, Hlinska v Čechách a Havlíčkova Brodu nebo modernizaci osobních souprav z 90. let si objednal Pardubický kraj u Českých drah. České dráhy budou do vylepšení vlaků v Pardubickém kraji investovat kolem miliardy korun.
Pardubický kraj vyjednal s Českými drahami další modernizace kolejových vozidel pro regionální osobní vlaky. Stalo se tak v rámci jednání o dodatku k nové smlouvě o veřejných službách v přepravě cestujících, který byl oběma stranami uzavřen před Vánoci.
Pardubický kraj přistupuje k řešení regionální dopravní obslužnosti s maximální zodpovědností a uvědomuje si budoucí příležitosti i rizika. Toto vědomí se odráží i v požadavcích, které vůči dopravci kraj uplatňuje nejen v oblastech kvality a technické vybavenosti vozidel. Ze strany objednavatelů veřejné dopravy není zcela běžné, aby stanovili velmi konkrétní parametry a požadavky na rozsah a kvalitu služeb na období platnosti celé desetileté smlouvy. V tomto ohledu je postup Pardubického kraje velmi odpovědný a pro řešení dopravní obslužnosti v drážní dopravě příkladný.
„Modernizace vozů je připravena na míru podle požadavků objednatele,“ uvádí místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro obchod Radek Dvořák a doplňuje: „Zásadním milníkem modernizace vozidel pro Pardubický kraj bude pořízení sedmi nových dvojdílných motorových jednotek pro trať Pardubice – Havlíčkův Brod, které přinesou našim zákazníkům komfort, na jaký jsou zvyklí například z jednotek RegioShark. Tato investice nám umožní zajistit na všech výkonech pro Pardubický kraj bezbariérová vozidla, což je jeden z hlavních cílů naší spolupráce. S novými jednotkami by se cestující měli svézt od jízdního řádu 2022/2023.
V postupných krocích zavádíme další technická opatření na našich vozidlech, která jsou nezbytná pro budoucí změny na české železniční infrastruktuře. S využitím dostupných dotačních titulů vybavíme naše vozidla palubní částí evropského zabezpečovacího systému, přičemž začínáme právě vozidly, která provozujeme na trati z Kolína do České Třebové. Na přechod na jednotný napájecí systém, který je rovněž projektován, přednostně připravujeme elektrické jednotky na trati Pardubice – Jaroměř.
„Zlepšení komfortu pro cestující pro nás bylo jedním z hlavních požadavků na dopravce. Jsem přesvědčený, že se nám společně s národním dopravcem podaří postupně na vybrané tratě nasadit takový vozový park, který náleží do 21. století, a který cestující ocení, a který si zaslouží,“ uvedl hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.
Vedle zcela nových motorových souprav budu v Pardubickém kraji jezdit modernizované soupravy, především osobní vozy z 90. let z produkce bývalých východoněmeckých vagónek a řídicí vozy v těchto soupravách. Obsluhovat budou hlavní koridor z Kolína přes Přelouč a Pardubice do Chocně, Ústí nad Orlicí a České Třebové.
Šestnáct osobních vozů dostane modernější interiér a především zcela nová komfortní sedadla s textilním potahem s upořádáním míst proti sobě nebo za sebou, audiovizuální informační systém s LCD monitory, Wi-Fi, elektrické zásuvky 230 V a také USB porty pro dobíjení drobné elektroniky cestujících, jako jsou mobilní telefony, tablety nebo notebooky. Nová budou polospouštěcí okna a také toalety s uzavřeným systémem. Sedm klimatizovaných moderních řídicích vozů přizpůsobených pro cestování imobilních osob bude doplněno o zvedací plošiny pro nástup a výstup cestujících na invalidním vozíku.
Vylepšením nyní procházejí také motorové vozy řady 810 a bezbariérové motorové jednotky řady 814 Regionova, které obslouží méně frekventované lokálky v Pardubickém kraji. Motorové vozy a jednotky obdrží bezdrátové připojení k internetu pomocí palubní Wi-Fi, elektrické zásuvky pro nabíjení drobné elektroniky či moderní informační systém. Palubní Wi-Fi a zásuvky pro drobnou elektroniku se tak ve vlacích na území našeho kraje stanou běžným standardem.
Kontrakt o veřejných službách v přepravě cestujících mezi Pardubickým krajem a Českými drahami je uzavřen na deset let. Vlaky Českých drah by za tuto dobu měly v rámci smlouvy najezdit 47 milionů kilometrů za kompenzaci ve výši 5,8 miliard Kč.
České dráhy a NejBusiness.cz
10. ledna 2020
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...