Novela zákona o ochraně spotřebitele zajišťuje zákazníkům transparentnost, srozumitelnou komunikaci a férové jednání ze strany prodejců. Společnost HP Tronic Zlín, do jejíhož portfolia patří značka DATART, nově schválené úpravy respektuje a dodržuje od května loňského roku, kdy se o připravovaných změnách začalo mluvit. Transparentní jednání a efektivní komunikace se zákazníky je základní součástí její firemní strategie. Prodejci, kteří nové podmínky nebudou ochotni respektovat, mohou ztratit důvěru zákazníků, tedy to nejdůležitější, co se každá značka snaží budovat a posilovat.
Zákazníci během nákupního procesu nějakou zásadní změnu pravděpodobně nepostřehnou. Novými podmínkami se musí zabývat hlavně prodejci, kteří jsou odpovědní za dodržování zákonných opatření usnadňujících zákazníkům uplatnění jejich nároků.
Nemělo by se však zapomínat na to, že kromě ochrany před neférovým jednáním ze strany některých prodejců zároveň novela upravuje podmínky pro ochranu prodejců před případným neetickým jednáním zákazníků. Zákon tak například chrání prodejce v případě, kdy zákazník vrátí zboží a odstoupí od smlouvy v zákonné lhůtě, ale vracené zboží je viditelně použité. V tomto případě má prodejce možnost posoudit stav vráceného zboží a požadovat přiměřenou platbu za opotřebování výrobku.
Olga Dolínková, tisková mluvčí DATART
5. ledna 2023