Lucia Žárská: Společnost Roblox čekají změny

Lucia Žárská: Společnost Roblox čekají změny

Oblast digitální zábavy je na vzestupu a Roblox je dnes v tomto odvětví velmi diskutovanou společností. Společnost má za sebou divokou jízdu, kdy její akcie v květnu prudce klesly, a zdá se, že se blýská na lepší časy. Jaké novinky společnost chystá a jsou její akcie potenciální příležitostí pro investory?

 

 

Ještě jste neslyšeli o Robloxu?

Společnost Roblox Corporation vyvinula online zábavní platformu. Hráči si tak mohou vytvářet vlastní hry s otevřeným světem, sdílet je s ostatními hráči a hrát je. Americká společnost byla založena v roce 2004 a sídlí v kalifornském San Mateu. V současné době působí v USA, Velké Británii, Kanadě, Evropě, Číně a Asii a Tichomoří. Zdrojem příjmů jsou v současné době víceméně pouze příjmy z nákupů v aplikaci za virtuální měnu Robux.

Vývoj akcií

V listopadu 2021 jsme byli svědky prudkého nárůstu hodnoty akcií, když dosáhly rekordní hodnoty 141,60 USD. Nečekaný propad nastal 10. května, kdy se propadly na minimum 21,65 USD za akcii.* Důvodem bylo, že investoři se začali zbavovat nerentabilních akcií technologických společností v důsledku zvyšování úrokových sazeb ze strany Fedu. Následně jsme mohli pozorovat zlepšení a hodnota akcie začala růst o přibližně 110 % a nakonec skončila na 45,53 USD.*

V srpnu letošního roku společnost Roblox zveřejnila finanční výsledky za druhé čtvrtletí, z nichž bylo patrné, že růst příjmů se zpomalil na 30 % oproti více než 100 % před rokem. Od počátku roku stále zaznamenáváme pokles až o 56 % a hodnota akcií je přibližně 70 % pod jejich historickým maximem.* Následující změny ve společnosti jsou dobrým znamením pro opětovný růst akcií. V těchto dnech se cena akcií pohybuje kolem 46 USD.*

Chystané změny Robloxu

Největší novinkou, kterou chce společnost zavést, je online reklama, z níž chce získat další příjmy. Toto rozhodnutí přichází v době, kdy v odvětví online reklamy panuje chaos a giganti jako Meta a Snap se snaží přizpůsobit změně GDPR v systému iOS společnosti Apple. Budoucností společnosti by mohly být pohlcující reklamy. Klíčový bude také vývoj metaverse, kde by měly být reklamy společnosti Roblox. To znamená, že přímo v online světě, kde se lidé stýkají, by se mohly objevit jako digitální billboardy, prostřednictvím kterých mohou zákazníci nakupovat nejrůznější produkty.

Očekává se, že reorganizační změny budou oznámeny v rámci páteční výroční vývojářské konference společnosti, kde se bude hovořit také o plánech na zavedení reklam. Akcie společnosti 2021 vzrostly v týdnu konání konference o 25 % poté, co byly odhaleny plány stát se lídrem v oblasti metaverse.* Nezapomeňte tedy sledovat nejen novinky o Robloxu, ale také o vývoji metaverse.

*Minulá výkonnost není zárukou budoucích výsledků.

Výhledová prohlášení vycházejí z předpokladů a současných očekávání, která mohou být nepřesná, nebo ze současného ekonomického prostředí, které se může změnit. Tato prohlášení nejsou zárukou budoucí výkonnosti. Zahrnují rizika a další nejistoty, které je obtížné předvídat. Výsledky se mohou podstatně lišit od výsledků vyjádřených nebo naznačených v jakýchkoli výhledových prohlášeních.

Zdroj informací

Lucia Žárská, analytička společnosti ProfitLevel

Datum

14. září 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme



Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Reklama

Page generated in 1.2402 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál