Petr Kymlička: Důvěra podnikatelů vzrostla, spotřebitelská naopak na minimu

Petr Kymlička: Důvěra podnikatelů vzrostla, spotřebitelská naopak na minimu

Podnikatelé – Indikátor důvěry podnikatelů se meziměsíčně zvýšil o 4,3 bodu na hodnotu 103,8

Růst indikátoru důvěry podnikatelů ve srovnání s březnem se může na první pohled v současné situaci jevit jako překvapivý. Je třeba si však uvědomit, že v dubnu již pominul první šok z ruské invaze na Ukrajinu a většina podnikatelů našla způsob, jak se s tímto faktorem vyrovnat, či ho dokonce změnit v potenciál rozvoje. Jistým způsobem se zde promítlo též dílčí řešení deficitů pracovního trhu, právě v souvislosti s příchodem uprchlíků z Ukrajiny.

Spotřebitelé – indikátor důvěry spotřebitelů poklesl meziměsíčně o 1,1 bodu na hodnotu 81,3

Nejnižší dubnová důvěra spotřebitelů za posledních deset let je negativně ovlivněna zejména nejvyšším tempem růstu cen za více než 20 let. Dvouciferná inflace doléhá nejen na nejohroženější skupiny, tempo zdražování již pociťuje také střední třída. Zásadní jsou také obavy z budoucího nejistého vývoje. Svědčí o tom historické maximum respondentů, kteří se obávají dalšího růstu cen.

Zdroj informací

Petr Kymlička, partner poradenské skupiny Moore Czech Republic

Datum

25. dubna 2022

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Reklama

Page generated in 2.8615 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál