Bohumil Trampota: Philip Morris ČR: Pokles prodeje klasických výrobků kompenzován příznivým cenovým vývojem

Bohumil Trampota: Philip Morris ČR: Pokles prodeje klasických výrobků kompenzován příznivým cenovým vývojem

Výsledky hospodaření: Dnes ráno oznámil Philip Morris ČR růst tržeb za první polovinu tohoto roku na 8,9 mld. CZK. Čistý zisk zůstal v meziročním srovnání prakticky beze změny na 1,7 mld. CZK. Pokles prodeje klasických výrobků částečně kompenzoval nárůst zahřívaných náplní a příznivý cenový vývoj.

Hlavní trendy a fakta: Konsolidované tržby vzrostly meziročně o 3,7 % na 8,9 mld. CZK. Za růstem jsou vyšší prodeje zahřívaných náplní o 0,5 mld. CZK apříznivý cenový vývoj těchto produktů (0,3 mld. CZK).Prodej klasických výrobků klesl o 0,8 mld. CZK, což bylo částečně kompenzováno jejich cenovým vývojem (0,3 mld. CZK).Celkový počet prodaných výrobků klesl ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 11,0 % na 5,5 mld. ks. Je to dáno nižšími prodeji klasických produktů v příhraničních oblastech vyplývající z restriktivních opatření.

To alespoň částečně kompenzoval prodej zahřívaných výrobků. Celkový kombinovaný trh cigaret a zahřívaných produktů se v ČR meziročně snížil o 10,8 % na 7,9 mld. ks v důsledku nižších objemů prodejů v příhraniční. Celkový kombinovaný podíl v ČR se meziročně mírně snížil o 1,5 pb na 42,9 %. Prodej klasických cigaret klesl o 3,5 pb na 31,4 % zatímco zahřívané produkty vzrostly o 2,1 pb na 11,6 %. Na Slovensku klesl celkový kombinovaný podíl o 1,6 pb na 56,5 %. Růst uživatelů zahřívaného tabáku o 3,1 pb nedokázal kompenzovat pokles klasických výrobků o 4,7 pb. Náklady na prodané zboží vzrostly o 19,3 % na 4,95 mld. CZK.

Pozitivní je pokles provozních nákladů o 6,1 % (1,9 mld. CZK). Provozní zisk mírně klesl na 2,1 mld. CZK (‑4,0 % y/y). Důvody jsou uvedeny výše - nižší prodej klasických výrobků, zejména vzhledem k omezením limitující prodej v pohraničí, a nižší marže ze zahřívaných náplní, kde společnost figuruje pouze jako distributor a nevyrábí je. Čistý zisk zůstal meziročně téměř beze změny a dosáhl 1,7 mld. CZK (-0,3 % y/y), kdy proti minulému roku klesla efektivní daňová sazba o 4 pb na 16,8 %. Zisk na jednu akcii je 630 CZK.

Zdroj informací

Bohumil Trampota, Ekonomický a strategický výzkum, Komerční banka, a.s.

Datum

30. září 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Reklama

Page generated in 1.7294 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál