Martin Dozrál: Na případnou podzimní vlnu pandemie jsme připraveni

Martin Dozrál: Na případnou podzimní vlnu pandemie jsme připraveni

Již v létě loňského roku jsme v naší společnosti zavedli pandemický plán. Hlavní důvodem bylo vyhnout se uzavření továrny, ať již z důvodu mimořádných vládních opatření, nebo pokud by se v továrně potvrdil výskyt nákazy COVID 19. Pandemický plán sleduje několik scénářů, od mírné prevence, přes zpřísněnou prevenci, až k uzavření části nebo celé továrny, a také se zabývá scénářem obnovy provozu. Na jaře, kdy se covid nevyhnul ani našim zaměstnancům a potýkali jsme se až s 40% nemocností, jsme řešili hlavně zastupitelnost jednotlivých pracovních pozic.

V současné době se náš provoz stále řídí pandemickým plánem. Máme proočkováno zhruba 30 % zaměstnanců, v poslední době se však tento poměr zvyšuje. K většímu zájmu o očkování mezi našimi zaměstnanci zcela jistě přispívá otevření očkovacích míst bez nutnosti registrace, a také blížící se konec léta. Zaznamenali jsme nechuť ze strany některých našich zaměstnanců nechat se očkovat v létě před dovolenou, aby nemuseli v případě nežádoucích účinků své volno rušit nebo posouvat. Na menším městě lidé také řeší, jak se k očkovacímu místu dostanou a s registrací je pro ně spojeno zbytečně mnoho administrativních úkonů, proto věřím, že možnost vakcinace bez registrace podstatným způsobem zvedne proočkovanost u nás ve fabrice. Zavedli jsme také jednorázové finanční odměny za očkování, snažíme se dělat osvětu a zaměstnance motivovat.

Nepřestali jsme s testováním našich zaměstnanců, provádíme testy na týdenní bázi, i když to stát již nevyžaduje. Zmírnili jsme pravidla pro nošení respirátorů, ale stále platí režim zvýšeného úklidu, větrání na pracovišti a používání desinfekce. Díky proočkovanosti, a také vysokému procentu zaměstnanců (50 %), kteří si covid již prodělali, věřím, že nás podzimní vlna nezasáhne tak dramaticky jako na jaře. Jakmile však začnou čísla nakažených v celé ČR růst, jsme připraveni zavést přísnější interní pravidla a kontrolu. Bereme si ponaučení z jarní vlny, kdy jsme nebyli tak precizní v dohledu nad dodržováním námi nastavených předpisů.

Očekávám, že se čísla nakažených na podzim budou zvyšovat, ale věřím, že díky proočkovanosti a promoření celé populace nebudou rapidně růst čísla hospitalizovaných, očkování by mělo přinést mírnější průběh nemoci. Taky si nemyslím, že dojde k dalšímu uzavření ekonomiky.

Růst našich tržeb dokazuje, že zákazníci i přes zdražování jsou hladoví po nakupování. V současnosti nám narostly naše objednávky vyjádřené v peněžní hodnotě o 10 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku, i když letos byl zatím lockdown delší než ve stejném období loňského roku. Samozřejmě ceny rostou plošně, ve všech odvětvích, ale my jsme k podstatnému zdražování přistoupili až před 14 dny, a to o 15 %, což se ještě v nárůstu tržeb neprojevilo.

S největšími problémy se stále potýkáme ve výrobě a jejím plánování. Chybí lidé a bojujeme s nedostatkem materiálů. Náš plánovací systém nám při takto masivních výpadcích v dodávkách materiálu nefunguje optimálně, každý den za pochodu přeorganizováváme výrobu, pokud nám chybí dodávka některého materiálu. Pracovní trh je na tom hůře než před covidem, což nikdo neočekával. Někteří naši zaměstnanci se nemohou vrátit zpět do ČR, úřady cizinecké policie pracují pomaleji, mají menší počet úředních hodin a úřady v zahraniční jsou také často zavřené nebo provozně velice omezené.

Odhaduji, že snížená dostupnost materiálů a jeho zdražování potrvá minimálně do první poloviny roku 2022.

Zdroj informací

Martin Dozrál, generální ředitel společnosti SOLODOOR a.s.

Datum

23. srpna 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Reklama

Page generated in 1.159 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál