Emma Boishardy: 5 věcí, které mi potvrdila koronavirová krize


Emma Boishardy: 5 věcí, které mi potvrdila koronavirová krize

Každá výjimečná situace představuje příležitost. Koronavirová krize, která nás nutí přechodně přivyknout novému životnímu rytmu a pravidlům, je toho důkazem. Přestože tato zkouška ještě zdaleka není za námi, můžeme se z ní už teď po pár týdnech poučit. Takto vnímá vliv současné celosvětové pandemie nového typu koronaviru Emma Boishardy, generální ředitelka GSK v České republice. Své zkušenosti shrnula na webináři pořádaném Britskou obchodní komorou v České republice.

1. Nikdy se nepřipravíte na všechno

Buďte ostražití a prozíraví, ale nesnažte se připravit na každou situaci. Není to totiž v lidských silách. A to ani ve farmaceutickém průmyslu, kde jsou krize prakticky na denním pořádku. Naučila jsem se, že jednou z nejpraktičtějších vlastností pro zvládání krize je flexibilita, rychlé rozhodování a zdravý rozum. Proto já a moji kolegové ředitelé oceňujeme, že si během pandemie můžeme adaptovat globální pravidla a doplňovat je na každém trhu podle lokálních potřeb.

V té souvislosti se mi vybavuje situace, kterou jsem zažila před více než rokem. Společně s několika kolegy jsem absolvovala trénink krizového managementu. Po dni stráveném v péči mentorů jsme byli velmi soustředění a cítili, jak se naše schopnosti v této oblasti rozvinuly. Na konci, kdy jsme si dávali zpětnou vazbu, se ale v budově náhle rozezněl poplach. Nastalý chaos, který nás vrátil nohama na zem, snad ani nebudu popisovat. Tehdy i teď jsem si uvědomila, že nikdy nebudete připraveni na všechno. Čím více toho ale bude, tím lépe pro vás.

2. Síla je v detailu

Koronavirová krize je v mnoha ohledech výjimečná, a proto na ni nemohou do puntíku fungovat poučky z krizových manuálů. Ty jsou sice velmi praktické, ale jejich implementace může selhat na několika málo nepatrných detailech jakými jsou třeba přetížená wi-fi síť a VPN nebo nedostupnost tiskárny. Museli jsme během pár dnů přijmout řadu technických opatření, mezi kterými zaujímá výsostné postavení obyčejný elektronický podpis. Ten mohlo donedávna využívat jen několik zaměstnanců. Nově jím disponujeme úplně všichni a musím říct, že právě tento detail nás posunul hodně dopředu. Krize dokáže akcelerovat přijímání nových přístupů a konkrétně tento se nám velmi osvědčil.

3. Týmový duch

Během několika posledních týdnů se ukázalo, že týmový duch a soudržnost nejsou jen pouhé korporátní floskule. Home office má sice řadu nesporných pozitiv, ale přicházíme kvůli němu o neformální kontakty a momenty, které jsou důležité pro rozvoj pracovních i osobních vztahů. Proto jsme během karantény převedli do onlinu naše ranní lekce jógy a pilates. Nevadí, že se při nich nevidíme. Stačí, že v jednu chvíli vykonáváme společnou aktivitu. Možná budete překvapení, ale v sedm hodin ráno se nás na společných lekcích schází třetina firmy.

Taky jsme virtuálně obnovili kávu s Emmou. To je hodina, kterou jednou týdně věnuji komukoli, kdo o to má zájem a můžeme probrat pracovní i jiné záležitosti. Když jsme se takhle poprvé sešli online během pandemie, hlavními tématy byla péče o vlasy, zvládání domácí výuky dětí a další praktické problémy, u kterých jsme se hodně nasmáli. Samozřejmě se těším, až se budeme znovu potkávat přímo v kanceláři, ale vidím, že udržet tým pohromadě a v dobré náladě se dá i skrze monitory. Využíváme k tomu taky Workplace. Na této interní sociální síti sdílíme třeba vtipné fotky z callů nebo inspiraci z kuchyně.

4. Home office je jako oheň

Home office může být dobrým sluhou, ale zlým pánem. V průběhu karanténního módu jsem si uvědomila, jak snadno se u domácího psacího stolu mažou hranice mezi soukromým a pracovním životem. Je důležité nastavit si pevný začátek i konec pracovní doby a nezapomínat během ní ani na obědové a neformální pauzy. Pokud na ně rezignujete, časem může klesat efektivita vaší práce. Sama na sebe musím být v dodržování těchto pravidel dost přísná, ale je to skutečně potřeba.

5. Vezměte si z krize to nejlepší

Krize je opravdu příležitostí a je dobré vnímat ji i pozitivně. My si například ověřili, že naši medical representatives mohou skvěle pracovat i na dálku. Do budoucna jim proto chceme umožnit hybridní modely fungování. Ušetříme jim spoustu času, který tráví na cestách. Do budoucna to vidím jako oceňovaný a finančně efektivní model.

Ačkoli se to může zdát složitější než kdy jindy, právě během koronavirové krize se nám daří rozvíjet vztahy s partnery. Pořádáme pro ně webináře zaměřené na aktuální témata. Mluvíme například o očkování v době pandemie a dalších praktických záležitostech, zcela záměrně se vyhýbáme veškerým promo aktivitám. Hned na první webinář konaný týden po vyhlášení karantény se připojilo 1 400 lidí a místo původní hodiny nakonec trval dvě.

Ukázalo se, jak efektivně můžeme spolupracovat na řešení problémů s institucemi a autoritami třeba při zajištění dodávek léčivých přípravků chronickým pacientům. A vážím si také mnohých partnerství uzavřených kvůli vývoji vakcíny a léků na Covid-19. Například to se společností Sanofi je zcela bezprecedentní.

Emma Boishardy

Absolventka francouzské Université de Poitiers po studiích získávala praxi ve společnosti Roche, odkud její cesta záhy vedla do farmaceutické společnosti GSK. V ní v roce 1999 začínala jako produktová manažerka. Postupně se vyprofilovala například na postu marketingové ředitelky a dalších pozicích. Od roku 2017 působí jako generální ředitelka GSK pro Českou republiku. V Praze se zaměřuje na efektivní implementaci evropské strategie společnosti na tuzemském trhu a na zvyšování výkonu celého regionu střední Evropy.


Psát příspěvky smějí jen přihlášení
Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Reklama

Page generated in 1.1162 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál