Martin Petrášek: Televize a tisk se stávají zastaralými médii...

Martin Petrášek: Televize a tisk se stávají zastaralými médii...

Předpovědi, které se zdály před 5 lety příliš vizionářské až utopické, se stávají skutečností: Jako se vžilo pro internetová média označení „nová“, lze televizi a tisk označit za média „zastaralá“. Plyne to z faktu, jak rychle si z jejich podílu na reklamním trhu ukrajuje internetová reklama: od roku 2015 posílila mezi mediatypy z 19 % na 27,5 %, v absolutních číslech na více než dvojnásobek - z 15 miliard Kč na 34,4 miliardy.

Výsledkem je sílící tlak na vydavatele tiskovin a provozovatele televizního vysílání, aby svůj obsah převáděli na internet. Zánik je sice v nejbližších letech nečeká, ale další snižování významu zcela jistě.

Podíl internetové reklamy mezi mediatypy:

  • 2019: 27,5 % (34,4 mld. Kč)
  • 2018: 25 %
  • 2017: 22,5 %
  • 2016: 21 %
  • 2015: 19 % (15 mld. Kč)

Zdroj informací

Martin Petrášek, analytik e-commerce agentury FG Forrest a  www.inzertnivykony.cz

Datum

26. února 2020

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Reklama

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Reklama

Facebook

Page generated in 1.333 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál