Mastercard nasazuje umělou inteligenci pro nejvyšší ochranu spotřebitelů

Mastercard nasazuje umělou inteligenci pro nejvyšší ochranu spotřebitelů

Ochrana a bezpečnost spotřebitelů i celé platební sítě bude ještě vyšší. Technologická a platební společnost Mastercard k tomu nasazuje prostředky generativní umělé inteligence (AI). Nová technologie Decision Intelligence Pro pracuje v reálném čase a zvyšuje úspěšnost detekce podvodů v některých případech až o 300 procent.
Přestože je úroveň zabezpečení bezhotovostních transakcí už dnes na špičkové úrovni, podvodníci se stále častěji snaží obrátit moderní technologie proti bankám a jejich klientům.

Špičkové řešení Decision Intelligence (DI) od společnosti Mastercard už teď bankám pomáhá hodnotit a bezpečně schvalovat 125 miliard transakcí ročně. Nová technologie Decision Intelligence Pro postavená na generativní AI bude zkoumat informace v bezprecedentním měřítku bilionu datových bodů.
V reálném čase dokáže předpovědět, jestli je zkoumaná transakce pravděpodobně oprávněná či nikoliv. Tím se výrazně posílí stávající schopnosti společnosti Mastercard analyzovat informace o účtech, nákupech, obchodnících a používaných zařízeních.

Méně než 50 milisekund

Decision Intelligence Pro vyhodnocuje v reálném čase vztahy mezi subjekty spojenými s posuzovanou transakcí a na základě toho stanovuje míru rizika. V čase kratším než 50 milisekund dokáže nové řešení zkvalitnit celkové hodnocení DI a zpřesnit tak informace poskytované bankám.
Počáteční modelování ukazuje, že posílením o umělou inteligenci se úspěšnost detekce podvodů zvyšuje v průměru o 20 procent a v některých případech dokonce až o 300 procent.

„Nasazením generativní umělé inteligence posouváme rychlost a přesnost našich řešení pro boj s podvody na zcela novou úroveň. Umožňuje nám to zabraňovat trestné činnosti a chránit banky i jejich klienty. Nové výrazné posílení našich algoritmů zlepší naše schopnosti předvídat příští možný pokus o podvod a posilovat tak důvěryhodnost každé provedené transakce,“ říká Barbora Tyllová, produktová ředitelka společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

Vylepšení nástroje Decision Intelligence posiluje schopnost bank chránit držitele platebních karet před podvodnými transakcemi a současně omezovat výskyt falešných poplachů, tedy situací, kdy jsou za podvodné označené legitimní transakce.

„Podle našich analýz se nejenže zvyšuje míra přesnosti výstupů našeho řešení, dosahovaná sledováním možných prodejních míst v reálném čase, ale současně se o více než 85 procent snižuje četnost nesprávného označení transakce jako neoprávněné,“ dodává Barbora Tyllová.

Řešení Decision Intelligence je dostupné celosvětově.

Zdroj informací

Mastercard a NejBusiness.cz
Foto: 123rf.com

Datum

12. února 2024

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.2825 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál