Kromě Austrálie bude Pražská strojírna dodávat své výrobky i na Nový Zéland. Muzeum dopravy a technologií (MOTAT) v Aucklandu si objednalo dvě atypické výhybky. Na dlouhou cestu na druhou stranu zeměkoule se vydají na jaře letošního roku.
K podpisu smlouvy mezi MOTAT a Pražskou strojírnou došlo v září loňského roku, termín dodání byl stanoven na 15. května 2024. Předmětem zakázky jsou dvě výhybky včetně přestavníků.
Z technického hlediska jsou dodávané výhybky unikátní tím, že jsou dvojrozchodné, a navíc blízkostí obou rozchodů. Kromě standardního rozchodu 1435 milimetrů umožňují jízdu i tramvajím s rozchodem 1219 milimetrů. Namísto standardního jednojazykového řešení výměn budou výhybky obsahovat tři čepové jazyky.
„Vzhledem k místním podmínkám muzea, kde tratí projíždí tramvaje i z velmi vzdálených historických období, se nám jednojazykové řešení výměn, které se v této situaci obvykle volí, nezdálo příliš bezpečné. Nabídli jsme proto zákazníkovi bezpečnější řešení pomocí tří čepových jazyků, které přijal," říká Robert Masarovič, předseda představenstva a generální ředitel Pražské strojírny a. s.
Pražskou strojírnu coby dodavatele kolejových řešení doporučil svým novozélandským partnerům dopravní podnik australského města Melbourne. Ten patří mezi dlouholeté obchodní partnery Pražské strojírny a je jedním z jejích nejvýznamnějších odběratelů. Prvotní poptávka na výrobu výhybek pro MOTAT tak přišla právě od DP Melbourne. Detaily zakázky už si pak ale řešilo muzeum samo.
„Vzhledem k malé zkušenosti s výhybkářskou terminologií na Novém Zélandu i s ohledem na výrazný časový posun nebyla obchodní jednání úplně snadná. I díky našim bohatým zkušenostem z mnoha dalších světových trhů jsme ale nakonec vše zvládli ke vzájemné spokojenosti,“ nastiňuje úskalí obchodních jednání přes půl světa Robert Masarovič.
Muzeum dopravy a technologií (MOTAT) v novozélandském Aucklandu vzniklo v šedesátých letech 20. století a do dnešní doby se vystavené kolekce rozrostly na více než 300 000 položek. MOTAT se mimo jiné stará o flotilu tramvají, které původně jezdily ve městech na Novém Zélandu a v Austrálii.
Kromě řady elektrických tramvají zahrnuje sbírka i rarity jako je dvoupatrová tramvaj, či vzácná parní tramvaj. Jednotlivé expozice muzea propojuje přibližně 2 kilometry dlouhá trať sloužící k přepravě návštěvníků.
Zakázka pocestuje z Prahy do Aucklandu kontejnerovou přepravou, kterou si bude zajišťovat zákazník sám.
Pražská strojírna a NejBusiness.cz
Foto: Pražská strojírna
5. února 2024
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...