Nejdůležitějšími faktory pro úspěšný export je kvalita produktu, cena a zákaznický servis

Nejdůležitějšími faktory pro úspěšný export je kvalita produktu, cena a zákaznický servis

Pro 81 % českých firem je nejdůležitějším předpokladem pro úspěch na zahraničních trzích kvalita produktu, 68 % z nich staví na první místo cenu a kvalitu zákaznického servisu a pro 35 % jsou to inovace a marketing. Celkem 63 % respondentů zdůraznilo, že pro dosažení lepších pozic v zahraničí by firmy měly klást větší důraz na zpětnou vazbu zákazníků a rychlou adaptaci a dle 49 % na zvýšení investic do výzkumu a vývoje.
Zajímavým trendem je i uvědomění si potřeby přizpůsobit své výrobky mladé generaci, což potvrdilo 64 % firem. Vyplývá to z exportního průzkumu agentury na podporu obchodu CzechTrade, do kterého se zapojilo 115 firem. Výsledky průzkumu poskytují důležité informace o prioritách a výzvách, kterým české firmy čelí při expanzi do zahraničí. Průzkum také doplnil panelovou diskuzi na druhém ročníku konference Future of Export Summit 2023.

Do průzkumu se zapojilo 115 respondentů, kterými byli podnikatelé a vrcholoví manažeři českých firem. „Výsledky exportního průzkumu nám doplňují aktuální pohled na potřeby českých firem a pomáhají nám v plnění požadavků exportérů a v neposlední řadě také ve zlepšování služeb CzechTrade. K důrazu firem na kvalitu výrobku, jak ukazuje průzkum, bych ještě doplnil sebevědomí! České firmy mají velmi často perfektní produkt. To, co jim chybí, je ale zdravé sebevědomí a prezentační přesvědčivost. Se správnou strategií se dá zvládnout každá expanze, zásadní je ale věřit ve vlastní potenciál,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel CzechTrade.

Jednou z dalších priorit pro úspěšné zakotvení na zahraničním trhu je také design produktu. „Téměř 84 % firem považuje za důležité zapojení designu do vývoje nového produktu, avšak pouze 28 % z nich využívá služeb profesionálních designerů. Design Centrum CzechTrade firmám nabízí Adresář designérů CzechTrade, jehož prostřednictvím efektivně propojujeme české firmy s kreativními profesionály a díky této spolupráci zvýšila svou konkurenceschopnost řada českých firem na vzdálených i blízkých zahraničních trzích,“ říká Zuzana Sedmerová, vedoucí Design Centra CzechTrade.

Dalšími rezonujícími tématy mezi podnikateli je kybernetická bezpečnost a umělá inteligence. Kybernetickou bezpečnost považuje za důležitou až velmi důležitou 88 % firem, avšak pouze necelá polovina firem se jí věnuje na plno. S umělou inteligencí již pracuje 27 % firem, nejčastěji v oblasti automatizace zákaznického servisu, analýzy chování zákazníků nebo optimalizace cenové strategie. Rizika spojená s využíváním umělé inteligence vnímá 41 % firem.

Součástí strategie českých firem již bývá také energetická udržitelnost nebo duševní vlastnictví. Energetickou udržitelnost v současné době zařazuje do své exportní strategie 60 % firem, a to především v reakci na vysoké ceny energie, podporující poptávku po energeticky účinných produktech, dále potřeba modernizace nebo rozvoje energetické infrastruktury či regulační prostředí ve vztahu k energetické udržitelnosti. Problematice duševního vlastnictví se nyní věnuje 35 % firem a právně ošetřenou ji má již 43 % firem.

Zdroj informací

CzechTrade a NejBusiness.cz
Foto: Matthis Volquardsen, Pexels.com

Datum

2. ledna 2024

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.3338 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál