CzechTrade pomáhá firmám z Libereckého kraje exportovat do celého světa

CzechTrade pomáhá firmám z Libereckého kraje exportovat do celého světa

Jedinečná série setkání s řediteli zahraničních kanceláří a konzultanty CzechTrade „Roadshow po regionech ČR“ pokračovala v uplynulém týdnu v Liberci.
Na konferenci se zástupci firem dozvěděli, jak si vybrat vhodný exportní trh, způsob expanze nebo jak se připravit na to, aby byla expanze do zahraničí úspěšná.

Na celkovém počtu úspěšných exportních případů agentury CzechTrade v rámci celé České republiky se firmy z Libereckého kraje podílí 7 procenty. S pomocí CzechTrade jich v tomto kraji úspěšně exportovalo nebo stále exportuje celkem 240, nejčastěji do Číny, Turecka, USA, Brazílie, Vietnamu a dalších vzdálenějších teritorií. Od roku 2018 CzechTrade v Libereckém kraji zpracoval celkem 1 210 zakázek pro 466 firem.
Agentura CzechTrade firmám s exportem pomáhá především asistencí přímo na zahraničních trzích či poskytováním konzultací přímo v regionu v rámci akce Roadshow, kde ukazuje, jak uspět na zahraničních trzích.

„Celkem 240 úspěšných exportů ukazuje, že v Libereckém kraji mají firmy o expanzi na zahraniční trhy velký zájem. Liberec a okolí je také plný startupistů a inovativních firem. Právě pro firmy nabízející inovativní technologie a unikátní řešení jsme připravili komplexní podporu formou tří nových služeb – Startup Entry, Stratup Zóna a Czech Startup Days, které cílí k získání know-how při vstupu na nové zahraniční trhy,“ říká Vladimír Degťar, ředitel sekce služeb pro exportéry CzechTrade.

Export do austrálie

Kromě služeb CzechTrade byla konference zaměřená také na australské teritorium. Zástupci firem získali praktické informace, proč exportovat do Austrálie, a tipy na perspektivní obory, příležitosti a zajímavé exportní akce v tomto teritoriu.
„Austrálie je velmi otevřená zahraničnímu obchodu a výrobky z Evropy jsou ceněny pro svou kvalitu. Řada českých firem již v Austrálii uspěla. Příležitosti jsou napříč obory. Kromě tradičních oborů, jako je potravinářský, zemědělský nebo i železniční průmysl, jsou možnosti také v oblasti vodíkových technologií či aerospace. Populární jsou například česká sportovní letadla,“ zmínil Luboš Matějka, ředitel zahraniční kanceláře v Sydney.

Firmy z Libereckého kraje v současné době nejčastěji vyvážejí do vzdálenějších teritorií, jako je Čína, Turecko, USA, Brazílie, Spojené arabské emiráty nebo Vietnam. V Evropě se jedná o Německo, Velkou Británii a Francii.

V letošním roce bylo zatím nejvíce zakázek realizováno do Indie, Velké Británie, dále do Jihoafrické republiky, Izraele a Singapuru. Z Libereckého kraje se nejvíce vyváží zboží jako užitkové sklo, bižuterie a drobné zboží, elektrotechnika či elektronika.

ROADSHOW po regionech bude pokračovat v Plzni

Město Liberec bylo předposlední zastávkou Roadshow agentury CzechTrade po regionech České republiky v tomto roce. Poprvé předávala informace a know-how úspěchu na zahraničních trzích v Ostravě, poté v Pardubicích a skončí 23. listopadu v Plzni.

Roadshow v Liberci se zúčastnilo 16 českých firem primárně ze segmentů, jako jsou Software a ICT služby, Strojírenství, Elektronika a Elektrotechnika, Automotive, Textilní průmysl, Životní prostředí či Obranný průmysl.

Více informací k nadcházející zastávce Roadshow v Plzni, která proběhne 21. listopadu, naleznete na webových stránkách CzechTrade na následujícím odkaze.

Zdroj informací

CzechTrade a NejBusiness.cz
Foto: Pixabay, Pexels

Datum

31. října 2023

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.2247 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál