Emco už nevyrábí jen cereálie. Rostlinné kategorie výrobků rostou dvojnásobně, a tak firma nově vstupuje do kategorie rostlinných alternativ. Kromě müsli, ovesných kaší či sušenek tak nově nabízí i rostlinná masa či sýry pod vlastní značkou Pan Hrášek.
V loňském roce zaznamenalo Emco rekordní zájem o své výrobky na domácím trhu i ve světe a obrat dosáhl 1,5 miliardy Kč. Firma je českou jedničkou v mysli, ovesných kaších či mrazem sušeném ovoci a svoje výrobky exportuje do 53 zemí světa. Kvůli růstu objemu výroby investuje firma v loňském a letošním roce 150 mil. Kč do automatizace, nových technologií a rozšíření svého výrobního závodu.
Emco se dlouhodobě snaží inovovat a přicházet s nutričně zajímavými produkty. Nyní přichází s novými rostlinnými kategoriemi výrobků. „Příklon k rostlinné stravě není krátkodobý trend, ale jde o postupnou změnu stravování společnosti, která se nebude týkat jen veganů či vegetariánů,“ říká Martin Jahoda, který před dvěma lety firmu převzal od svého otce a nyní jí vede.
„Z vlastní zkušenosti vím, že je přínosné zvyšovat podíl rostlinné stravy. Důvody mohou být individuální – nutriční, zdravotní, ekologické či etické, ale dá se očekávat, že společnost se bude jako celek navracet od živočišné stravy zpět k té rostlinné,“ říká Martin Jahoda. Podle výzkumu agentury Ipsos je nyní 28 % Čechů připraveno konzumovat více rostlinných produktů na úkor živočišných.
Masové alternativy Pan Hrášek jsou k dostání v podobě burgeru a nudliček, které jsou na hrachovém základě, bez sóji a bohaté na bílkoviny. Sýrové alternativy goudy a čedaru jsou také s hrachovou bílkovinou a bez laktózy. Rostlinné kategorie zaznamenávají dvojciferný růst prodejů i díky příklonu spotřebitelů ke zdravému životnímu stylu vlivem pandemie, a tak i Emco do budoucna počítá s rozšiřováním jejich nabídky.
Na vývoji výrobků Pana Hráška se podíleli i zástupci organizace ProVeg: „Emco s námi poctivě ladilo jejich receptury. Z výsledku jsme nadšeni a doufáme, že nadšeni budou i spotřebitelé,“ říká Martin Ranninger, ředitel ProVeg Česko.
S rostlinnými výrobky má Emco mnohaleté zkušenosti. V roli distributora na českém trhu dlouho budovalo značku rostlinných nápojů Alpro, kterou nyní vlastní firma Danone. Po 30 letech výroby a prodeje rostlinných cereálních výrobků Emco tak nyní začíná s prodejem rostlinného masa a sýrů pod značkou Pan Hrášek.
Historie české rodinné společnosti Emco sahá do roku 1990, kdy její zakladatel Zdenek Jahoda začal s dovozem prvních snídaňových cereálií do České republiky. Největším zahraničním trhem se v loňském roce stalo Japonsko, kam Emco vyváží zejména křupavé mysli vyráběné z českého ovsa zpracovávaného ve vlastním ovesném mlýně.
Emco spol. s r. o. a NejBusiness.cz
17. ledna 2022
V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....
VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...