Největší nárůst plateb kartami měly v předvánočním čase kurýrní a zásilkové služby, které meziročně stouply o rekordních 200 procent. Češi pod stromeček nakupovali zejména u obchodníků s kosmetikou a elektronikou, vyplývá ze statistik bankopojišťovací skupiny ČSOB.
Přes pokračující strmý růst obliby nakupování na eshopech, kde platby v předvánočním čase vzrostly meziročně o polovinu, lidé nadále upřednostňují při vybírání dárků kamenné prodejny. „Zhruba čtyři z pěti nákupů před Štědrým dnem byly uhrazeny kartami v obchodních centrech, supermarketech a prodejnách, zbývající pětina pak na internetu. Nicméně je jasné, že ecommerce má před sebou velký růstový potenciál,“ uvádí Jan Sadil, člen představenstva ČSOB zodpovědný za retail.
Zajímavostí předvánočních útrat kartami byly velké objemy plateb v kategorii hotelů a ubytování, která se obvykle těsně před Štědrým dnem na předních místech neobjevuje. V povánočních nákupech se sortiment obměnil a na přední příčky zájmu spotřebitelů se dostalo sportovní vybavení, které prodejci nabízeli často ve slevě, oblečení nebo jídlo s nápoji.
Z celoročního pohledu lidé nejvíce platili kartami za potraviny, pohonné hmoty, elektroniku, restaurace a hospody a vybavení do domácnosti, jako například nábytek. Za celý loňský rok se zvýšil objem plateb kartami v porovnání s rokem 2020 o 24 procent. Pokud srovnáme jednotlivé kategorie, tak nejvyšší meziroční růst objemu karetních plateb loni připadlo na cestovní kanceláře a agentury, a to 77 procent. Až na dalších místech skončily spotřební zboží (+73 procent) a oblečení (+46 procent).
Československá obchodní banka, a. s. a NejBusiness.cz
9. ledna 2022
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...