Digitální trh jako příležitost pro segment horeca

Digitální trh jako příležitost pro segment horeca

„Horeca s retailem a digitální svět byly v době pandemie na opačné straně spektra. Zatím co segment horeca se prakticky zastavil, digitální svět začal po krátkém šoku posilovat. Budoucnost je zkrátka v jejich vzájemném propojování,“ říká úvodem Vojtěch Strnad z Digitální agentury WDF. Zeptali jsme se ho na příležitosti pro segment horeca, na podnikání v digitálním světě, ale i spolupráci s digitální agenturou.

Jak segment horeca a retail proplouvají digitálním světem? Daří se horece efektivně využívat jeho příležitosti?

V onlinovém prostředí platí, že přivedení uživatele a jeho první nákup je pro majitele e-shopu nejdražší, ne-li ztrátový. Získá si ho následnou péčí, informováním o novinkách a následně se dostane do zisku tím, že uživatel u něj nákupy během roku zopakuje ještě několikrát nebo e-shop doporučí dál. Těžko to porovnávat se zákazníkem, který se u nás zastaví během pracovní pauzy na oběd (ten by nás během obědu neměl dostat do ztráty) anebo ano? Proč nedělat vše proto, abychom ho viděli znovu? Úspěšné restaurace či hotely už vědí, jak pracovat s personalizací, ať již emailovou formou či komunikací na sociálních sítích.

Kde vidíte příležitosti pro jejich rozvoj?

Směr, kterým horeca už léta jde, ať jsou to rezervace přes internet, online menu či placení přes QR kód v mobilu jen dokazuje, že digitalizace tomuto segmentu není cizí. Kde naopak vidím příležitost na rozvoj, a co digitální svět již dlouhou dobu zvládá a pracuje s tím (někdy až moc), je analytika a personalizace svých zákazníků na základě dat. Tato data často podniky mají, ale nikdo s nimi nepracuje, přitom tyto výstupy by mohly podniky příjemně překvapit.

Pandemie zrychlila přesun podnikání do online světa. Jaké jsou zásady pro úspěšné fungování v tomto prostředí?

V online prostředí to platilo vždy, i když v době pandemie to platí dvojnásob: Rychle se adaptovat, zkoušet nové věci, hlavně nestát na místě. Jako příklad mohu uvést velmi zajímavou spolupráci s Romanem Vaňkem z Pražského kulinářského institutu, s nímž vytváříme opravdu krásný projekt, který budeme po létě spouštět. Takže se máte určitě na co těšit.

Jak finančně náročná je spolupráce s digitální agenturou?

Pevně si stojím za tím, že spolupráce s tou správnou agenturou je mnohem levnější, nežli se snažit vytvořit podobný tým „inhouse”. Máte totiž k dispozici tým extrémně zkušených lidí, kteří mají za sebou desítky nebo stovky projektů, nepotřebují zaškolovat a platíte je pouze za odvedenou práci, která je navíc ve světě online velmi dobře měřitelná.

Během posledního roku se propojila řada firem a vytvořila tak úspěšná obchodní partnerství. Která z nich považujete za zdařilá?

Nejedná se úplně o partnerství, ale přímo o akvizici. A to, jestli bude zdařilá, ještě ukáže čas, přeci jen je brzy hodnotit. Za jednu z největších a nejzajímavějších bych označil Salesforce a jejich nákup Slacku. Slack je nástroj, bez kterého by si dnes IT společnost mohla těžko představit interní komunikaci a dohadování, kam se půjde dnes na oběd... no a všichni známe Salesforce.

Za svou činnost jste získali mnohá ocenění. V čem spočívá váš úspěch?

Více nežli na ocenění, tak jsem více pyšný na tým, který je dokázal získat. Protože pokud máte kolem sebe dobré lidi, tak úspěch musí přijít.

Zdroj informací

WDF s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

31. října 2021

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

O platformě Trh firem




Reklama

Page generated in 1.2032 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál