Navigace a lokalizace ve vnitřních prostorách je jedním z aktuálních technologických trendů. Zásadně může ovlivnit retail, optimalizovat procesy i rozpočty a lidem ulehčit běžné denní činnosti. Navigace přispívá k příjemnému nakupování či rychlé orientaci v budovách a vytváří unikátní zážitek z každé návštěvy. Hlavní funkce aplikace vychází z lokální navigace zákazníků za použití kombinací Wi-Fi a bluetooth technologií. V praxi je využitelná v supermarketech, kancelářských budovách, nemocnicích či třeba při veletrzích.
Díky triangulaci pomocí kombinace Wi-Fi a bluetooth lze určit polohu návštěvníka budovy s přesností na několik centimetrů, nikoliv metrů, jako je tomu u klasické GPS. „Navíc oproti běžně dostupným orientačním mapám v budovách či objektech jde o navigaci návštěvníka v reálném čase, nikoliv jen o statickou mapu. Důležité je zmínit, že polohování pomocí Wi-Fi je pro uživatele úplně bezpečné a neohrožuje soukromí jejich dat,“ dodává Vojtěch Strnad z digitální agentury WDF.
V mapě mohou uživatelé snadno vytvářet cesty k jakýmkoliv dostupným produktům, kategoriím či třeba oddělením. Navigace je dobře využitelná v nemocnicích při hledání oddělení, ale i osob, pacientů. V kancelářských budovách pomůže k rychlému zorientování nových zaměstnanců, hledání kolegů či k vyhledávání volných zasedacích místností. Nahradit by mohla i funkci takzvaných „píchaček“. Velkou roli může hrát i v rámci bezpečnosti, kdy v případě neštěstí bude navigace návštěvníky budovy navádět k nejbližšímu únikovému východu. Nápomocná může být i osobám se zdravotním znevýhodněním při hledání bezbariérových tras či orientaci za pomoci hlasového asistenta. Během pandemie navíc může pomoci s trasováním šíření nákazy. Míst vhodných pro využití indoor navigace je ale mnohem více.
„Největší potenciál má ovšem v retailu a prostorách obchodních center. Díky inteligentním funkcím, jako je třeba nákupní seznam, zákazník ušetří čas a nakupovat bude touto cestou mnohem častěji. Navigace mu naplánuje nejrychlejší trasu od položky k položce z jeho nákupního seznamu. Ten může třeba i sdílet a upravovat s rodinou či si v něm během nákupu položky odškrtávat. Výsledkem bude vždy ta nejlepší a nejkratší cesta k požadovaným položkám ze seznamu až k pokladně,“ vysvětluje Strnad z WDF.
Díky lokální navigaci má návštěvník okamžitý přehled o tom, kde se právě nachází, kde je jím hledané zboží a kudy se k němu dostane nejrychleji. V rámci takové navigace si pak můžete nastavit trasy. Například v obchodních centrech takovou, kde chcete navštívit pouze obchody s obuví, a navigace vám nabídne ideální trasu.
Poskytovatelům takové aplikace (navigace) budou cenným zdrojem informací získaná data a výsledná analytika. Shromážděná data v reálném čase poskytují důležité informace o chování návštěvníků a mohou odhalit potenciál pro optimalizaci procesů. Díky lokální navigaci lze získat okamžitý přehled o tom, kde se návštěvníci či zákazníci právě nachází, data o jejich trasách v supermarketu, jak dlouho a kde zůstávají a kdy je největší špička.
„Lze říct, že touto cestou lze získat podobná data z prostředí offline, která třeba v online získáváme díky Google Analytic. Můžeme získat informace o tom, odkud zákazník přišel, co u nás dělal, jak dlouho se kde zdržel. A na základě těchto údajů optimalizovat prostředí – rozmístění regálů, produktů, dle nákupních seznamů mít přehled o poptávce zboží a podobně,“ přibližuje nové možnosti Strnad z digitální agentury WDF.
Prostřednictvím navigace lze marketingově ještě vyzdvihnout obchody, které majitelé chtějí, aby návštěvník OC navštívil. Stejně tak bude pro návštěvníky třeba zajímavá informace o slevových akcích v obchodech, u kterých se aktuálně nachází, anebo lehce získá trasu po veškerých slevách, které pak může sbírat. Pokud vám to připomíná hru, nemýlíte se. Své uplatnění tak najde navigace i v provázání na herní odvětví.
„Uživatel aplikace navíc získá personalizované služby. Systém sám zpracovává informace na základě historie a zákaznického chování. Prostřednictvím personalizovaných systémů se pak zobrazují veškeré informace individuálně a na míru. Aplikaci lze lehce propojit s jinými klubovými programy a provázat na push notifikace. A to právě třeba i na základě aktuální polohy zákazníka v supermarketu,“ vysvětluje Strnad z WDF.
Dobře uplatnitelná je taková aplikace s navigací i v cestovním ruchu. Konkrétně pro hotelové resorty. Aplikace se postará o celý cyklus hosta. To znamená před samotnou cestou má návštěvník možnost získat veškeré informace o destinaci a ubytování, přečíst recenze, zhlédnout videa, ověřit volné termíny, obstarat letenky a následně si zarezervovat svůj pobyt, v rámci kterého mu aplikace poskytne nepřetržitý servis. Lehce si tak rezervuje stůl v tamních restauracích či objedná jakoukoliv službu. Lehce tak vyřídí i svůj check-out, transport na letiště, a třeba i booking na příští návštěvu.
WDF s.r.o. a NejBusiness.cz
29. října 2021
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...