Desítka českých bank se spojuje k vytvoření Bank ID - nového standardu online ověřování

Desítka českých bank se spojuje k vytvoření Bank ID - nového standardu online ověřování

Deset bank, reprezentujících drtivou většinu klientů v Česku, stvrdilo společnou snahu na vytvoření jednotného standardu online ověřování občanů u služeb státu a firem pod značkou Bank ID. Je to významný průlom v digitalizaci Česka. Některé firmy řešení pod touto značkou již připravují, například pojišťovna Kooperativa nebo Pražská plynárenská. Zapojují se i další energetické společnosti, pojišťovny a finanční instituce a zájem je také z oblastí školství, médií, kultury a medicíny a od technologických a sázkových společností, dopravců nebo obcí.

„Minulý rok byly přijaty potřebné legislativní změny a byla založena společná firma. Nyní prožíváme další významný milník na cestě k digitalizaci Česka, kdy se do projektu připojuje sedm nových bank. Mílovými kroky tak pokračujeme v zavádění standardu, který se velice osvědčil v zahraničí. Lidé si totiž nemusí zřizovat nic nového, pouze využijí svého stávajícího přihlášení k elektronickému bankovnictví. Díky Bank ID se všem život výrazně zjednoduší a začnou ho používat prakticky denně,” říká Jan Blažek, člen představenstva společnosti Bankovní identita, jejíž akcionáři jsou Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, Equa bank, Fio banka, Komerční banka, mBank, MONETA Money Bank, Raiffeisenbank a UniCredit Bank.

Pro občany je bankovní identita něco jako digitální občanka, pomocí které se mohou bezpečně a jednoduše elektronicky prokázat při používání online služeb státu, třeba na Portálu občana, a velmi brzy i firem z výše zmíněných odvětví. S bankovní identitou lze potvrzovat i transakce a formuláře vyplněné online nebo podepisovat dokumenty. Používá se stejně, jako funguje přihlašování k internetovému bankovnictví.

„Česko potřebuje digitalizaci a bankovní identita je pro digitalizaci obrovský krok kupředu. Firmám přinese miliony uživatelů, kteří už vědí, jak se přihlásit ke službám online. Digitální přístup ke službám se stane standardem, což zároveň vytvoří i tlak na další poskytovatele služeb včetně státu, aby digitalizaci urychlil. Zájem občanů a médií i první pozitivní zkušenosti s bankovním identitou potvrzují, že masivní rozvoj digitalizace nastává právě teď,“ uvádí Miroslav Lukeš, poradce pro strategii a obchod Bankovní identita.

Dostat se na úroveň, kde bude bankovní identitu k přihlašování a ověřování používat drtivá většina Čechů opakovaně, je otázkou dvou až tří let. Banky mají už zhruba 5,5 milionu uživatelů bankovní identity, tedy klientů internetového bankovnictví. Využití je čistě dobrovolné, ale díky pohodlí a jednoduchosti si lidé bankovní identitu snadno oblíbí. Navíc jim banka poskytne informaci, kde všude klient souhlasil s poskytnutím dat. Takový komfort a přehled stávající občanský průkaz nikdy nemůže nabídnout. Trend digitalizace potvrzují i zástupci předních společností pojišťovnictví a energetiky.

„Kooperativa nepochybuje o správnosti digitalizačního trendu, věří mu a velmi intenzivně jde tímto směrem již dnes jak ve svých procesech, tak zejména v nástrojích a činnostech, které zvyšují komfort klientů. Součástí digitalizace a v mnoha oblastech i zásadní potřebou je e-identita obecně, a proto je Kooperativa s Bankovní identitou a.s. v úzkém jednání o podobě efektivní integrace Bank ID. Škála využití je široká a jakkoli pojišťovna většinu potřeb naplňuje jiným způsobem, rozhodně chce využít výhod Bank ID a svým klientům jej nabídnout,“ shrnuje Eva Poláchová, členka představenstva Kooperativy.

„Digitalizace je pro nás jednou z největších priorit. Zavedení služby Bank ID je prvním z kroků k zefektivnění služeb našim zákazníkům. Ověření identity na našem zákaznickém portálu bude díky tomuto řešení velmi rychlé, pohodlné a bezpečné,“ říká Martin Pacovský, předseda představenstva Pražské plynárenské.

Podle konzultační a technologické společnosti Trask, která se dlouhodobě věnuje inovacím v on-line identifikaci osob na internetu a je hlavním integračním partnerem společnosti Bankovní identita, v tuto chvíli poptávka firem po chystané Bank ID zesiluje. „Volání služby je pro firmy relativně jednoduché. Složité je ale identitu napárovat na vnitřní systémy firmy a vše udržovat aktuální. Našim cílem je zajistit bezstarostné použití. Známe potřebnou legislativu, poradíme, kde bankovní identitu použít, integrujeme ji na vnitřní procesy firmy, budeme ji udržovat stále aktuální,“ vysvětluje Pavel Riegger, výkonný ředitel firmy Trask.

Bankovní identita - akciová společnost, jejímž posláním je pomocí jediné digitální platformy nazvané Bank ID propojit firmy a instituce s bankami. Jejími akcionáři aktuálně jsou: Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, Equa bank, Fio banka, Komerční banka, mBank, Moneta, Raiffeisenbank a UniCredit Bank.

Bank ID - obchodní název digitální služby pro komerční sektor od akciové společnosti Bankovní identita.

Trask - leader v digitalizaci firem, v digitalizaci procesů, produktů a vztahů se zákazníkem. Téma identifikace a ověřování zákazníků bylo a je naprosto zásadním elementem jakékoliv digitalizace, a proto vyvinul řadu vlastních nástrojů na práci s elektronickým podpisem, biometrií, ověřování dokladů, nebo KYC API, což je předchůdce bankovní identity. Bankovní identita je další vítaný způsob identifikace. Trask chce své zkušenosti předat všem organizacím, které chtějí bankovní identitu využít, včetně bank, které chtějí být Identity providerem.

Zdroj informací

Bankovní identita, a.s. a NejBusiness.cz

Datum

15. dubna 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

Reklama

Page generated in 1.298 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál