Virtuální asistentka Aneta pomáhá klientům Air Bank od července loňského roku. Na webových stránkách banky jí mohou pokládat dotazy prostřednictvím chatu. Nově se Aneta přesouvá i do mobilní aplikace My Air, kde dokáže navíc komunikovat také na základě hlasových pokynů. Možnost hlasového ovládání najdou klienti nejprve v aplikaci My Air pro Android, verze pro iOS bude spuštěna následně.
„Trend hlasových asistentů si už našel svoje místo u těch největších digitálních firem světa. A my věříme, že i naši klienti si tento zcela nový způsob ovládání aplikace oblíbí, protože je pohodlný a má potenciál jim podstatně usnadnit bankování. V oblasti technologických inovací se v Air Bank chceme soustředit především na technologie, u kterých věříme, že je čeká velká budoucnost, a na technologie, které se na trhu ukážou jako úspěšné,“ říká Jiří Suchý, manažer Digitálního bankovnictví Air Bank.
Ovládání hlasem je velmi snadné. Stačí otevřít aplikaci My Air, kliknout na ikonu virtuální asistentky Anety a začít mluvit. Aneta klientovi na jeho otázku odpoví jak verbálně, tak textově i s případnými odkazy do patřičné sekce aplikace či webových stránek banky. Svůj dotaz ale může klient Anetě samozřejmě i napsat, tak jak je zvyklý z chatovacího okna na webových stránkách banky.
Aneta je k dispozici 24 hodin denně 7 dní v týdnu, a klienti se tak na ni mohou obracet i v době, kdy je kontaktní centrum banky uzavřené. Virtuální asistentka umí v aplikaci například nabídnout klientovi tlačítko, které mu umožní ihned si zobrazit zapomenutý PIN, nebo jedním kliknutím klienta přenese přímo k žádosti o novou kartu. Stejně jako její webová verze dokáže Aneta s klienty i zažertovat.
Aneta s hlasovým ovládáním bude nejprve k dispozici pro chytré telefony s operačním systémem Android. Verze pro iOS banka spustí v následujících měsících. Úkony, které Aneta zvládne, bude banka postupně rozšiřovat tak, aby hlasem ovládaná virtuální asistentka dokázala pomoci s co nejširší škálou požadavků. Další rozvoj virtuální asistentky bude záviset také na zpětné vazbě, kterou klienti mohou Anetě v aplikaci rovnou předat.
Mobilní aplikaci My Air využívá už přes 600 tisíc lidí. Z toho verzi pro Android mají dvě třetiny uživatelů, jedna třetina využívá verzi pro iOS.
Air Bank a.s. a NejBusiness.cz
18. února 2021
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...