Již pátý rok po sobě je společnost L’Oréal označena organizací CDP za světového lídra v oblasti korporátní udržitelnosti. Tato globální nezisková organizace povzbuzuje podniky, aby zveřejňovaly své údaje o životním prostředí, a hodnotí jejich výkon a úsilí o dosažení transparentnosti.
L’Oréal je jedinou společností, která dokázala po dobu pěti let získat skóre „A“ u všech tří environmentálních témat hodnocených CDP: boj proti změně klimatu, ochrana lesů a zajištění bezpečnosti vody. Letos údaje o dopadech na životní prostředí, rizicích a příležitostech zveřejnilo prostřednictvím dotazníků CDP celkem 9 600 společností.
Jean-Paul Agon, Předseda a CEO skupiny L’Oréal řekl: „Toto skóre tří A je uznáním našeho dlouhodobého závazku k udržitelnosti a skvěle odvedené práce našich zaměstnanců po celém světě, společně s našimi dodavateli a partnery. Poprvé v tomto roce se na seznam třech A dostalo deset společností. To stojí za oslavu. Do této silné iniciativy je nyní zapojeno stále více společností. Všichni dělají inspirativní práci pro udržitelný rozvoj a ukazují vůdčí postavení v řešení obrovských hrozeb, kterým náš svět čelí. Udržitelnost není otázkou konkurence: je to kolektivní odpovědnost, kterou musíme brát velmi vážně. Společně to změníme.”
Paul Simpson, CEO organizace CDP, řekl: „Gratulujeme společnosti L’Oréal k jejímu vedení a odhodlání k transparentnosti v oblasti životního prostředí a za to, že se jí podařilo dosáhnout skóre tří A na seznamu CDP již pátý rok po sobě. Mnohem více společností přijímá jistá opatření, což je obzvláště působivé v tomto náročném roce, který je poznamenaný COVID-19. Rozsah rizika pro podniky způsobeného změnou klimatu, odlesňováním a nejistotou vodních zdrojů je obrovský a víme, že příležitosti k akci převažují nad riziky nečinnosti. Náš seznam „A“ oslavuje ty společnosti, které vynikají přípravou na ekonomiku budoucnosti tím, že jednají již dnes.“
Tento úspěch je výsledkem ambiciózních cílů a dlouhodobých opatření společnosti L’Oréal zaměřených na snížení emisí uhlíku, řešení odlesňování v jeho dodavatelském řetězci a zlepšení správy vody. Na základě hluboce zakořeněného závazku k udržitelnosti a hmatatelných výsledků zahájila skupina v červnu 2020 nový program udržitelného rozvoje L'Oréal for the Future (L'Oréal pro budoucnost), který obsahuje seznam ambiciózních cílů v oblasti klimatu, vody, biologické rozmanitosti a přírodních zdrojů pro nadcházející desetiletí.
CDP používá k hodnocení společností podrobnou a nezávislou metodiku, která přiděluje skóre od A do D - na základě komplexnosti zveřejňování, povědomí a řízení environmentálních rizik a demonstrace osvědčených postupů souvisejících s vedením v oblasti životního prostředí, jako je stanovení ambiciózního a smysluplného cíle. Ti, kteří nezveřejňují nebo poskytli nedostatečné informace, jsou označeni písmenem F.
CDP je nadnárodní nezisková organizace, která vybízí vlády a společnosti, aby snížily své emise skleníkových plynů a chránily vodní zdroje a lesy. Organizace CDP byla investory zvolena lídrem ve výzkumu v oblasti klimatu a ve spolupráci s institucionálními investory s majetkem v hodnotě 106 bilionů dolarů působí na investory a kupní sílu, aby podněcovali společnosti ke zveřejňování a řízení environmentálních dopadů. V roce 2020 zveřejnilo své údaje o životním prostředí prostřednictvím organizace CDP více než 9 600 společností s více než 50% celosvětovou tržní kapitalizací. Následovaly tak stovky měst, států a regionů, které tyto informace zveřejnily, čímž se CDP stala jedním z nejrozsáhlejších mezinárodních zdrojů informací o tom, jak společnosti a vlády postupují při řízení změny přístupu k životnímu prostředí. CDP je zakládajícím členem We Mean Business Coalition.
Společnost L’Oréal je oddána kráse již více než 100 let. V rámci jedinečného mezinárodního portfolia skupiny L’Oréal se vzájemně doplňuje 36 různorodých značek, které v roce 2019 zaznamenaly obrat přes 29,87 miliardy eur a zaměstnávají po celém světě 88 000 lidí. Coby přední světová kosmetická společnost je L’Oréal zastoupen ve všech distribučních sítích: na spotřebitelském trhu, v obchodních domech, lékárnách a drogeriích, kadeřnictvích, cestovním maloobchodě i značkových prodejnách a internetových prodejnách. V jádru strategie společnosti L’Oréal je výzkum a vývoj a specializovaný tým 4 100 výzkumníků, kteří po celém světě pracují na plnění kosmetických tužeb. L’Oréal si stanovil ambiciózní cíle udržitelného rozvoje napříč skupinou do roku 2030 a usiluje o posílení svého ekosystému pro inkluzivnější a udržitelnější společnost. Více informací: https://mediaroom.loreal.com/
Nový program udržitelnosti společnosti L'Oréal, L'Oréal pro budoucnost, byl uveden v červnu 2020. Na základě hmatatelných výsledků se skupina zavazuje působit v mezích planety a přizpůsobovat se jejím limitům, jak je definováno vědou pro životní prostředí. Společnost L’Oréal proto zavádí nový interní transformační program s měřitelnými cíli, který má omezit dopad všech jejích činností na klima, vodu, biologickou rozmanitost a přírodní zdroje. Tyto nové cíle se zaměří nejen na přímý dopad skupiny, ale také na řešení jejího rozšířeného dopadu souvisejícího s činností jejích dodavatelů a používáním produktů jejími spotřebiteli.
Pokud jde o klima, hlavním cílem společnosti L’Oréal do roku 2030 je snížit emise skleníkových plynů všech oborů o 50% na hotový produkt. Jako člen iniciativy „Business Ambition for 1.5 ° C“ se skupina rovněž zavázala k nulovým čistým emisím do roku 2050. Do roku 2025 dosáhnou všechny její závody uhlíkové neutrality. Mezi další strategické závazky se společnost L'Oréal také zavázala do roku 2030 recyklovat a opětovně používat 100% vody použité v jejích průmyslových procesech a 100% biologických složek pro složení a materiály pro balení bude sledovatelných a získaných z udržitelných zdrojů do konce tohoto desetiletí, ani jedno z nich nebude spojeno s odlesňováním.
Na řešení některých z nejnaléhavějších environmentálních a sociálních výzev, kterým svět čelí, společnost L'Oréal také rozděluje 100 milionů eur na investice zaměřené na regeneraci a rozvoj oběhového hospodářství a 50 milionů eur charitativnímu nadačnímu fondu na podporu vysoce ohrožených žen.
L’Oréal a NejBusiness.cz
11. prosince 2020
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...