Jak auta přicházejí o hodnotu? Roli hraje značka i ošoupané sedačky

Jak auta přicházejí o hodnotu? Roli hraje značka i ošoupané sedačky

Výhodné servisní podmínky nebo atraktivní financování nákupu. To jsou bonusy, kterými dealeři často lákají zákazníky k nákupu nových aut. Na čem ale lidé většinou naopak přeplácejí, je havarijní pojištění těchto vozidel. To totiž odráží cenu nového auta, zatímco jeho hodnota okamžitě po nákupu skokově klesá.

Podle odborníků se na okamžitém poklesu ceny podepisuje fakt, že lidé koupi použitého vozu považují za riskantní. Paradoxně může velkou roli hrát interiér, který na celkový technický stav vozidla nemá vliv. „Současní výrobci do interiéru využívají materiály, které při výrobě podléhají nárokům na ekologičnost a cenu. Kvůli tomu si tak dlouho neudrží původní vzhled a jsou na nich vidět známky opotřebení. Toho jsou si obchodníci s ojetými vozy vědomi a poškozený interiér tak mnohdy i kompletně obnovují, aby vůz netratil na ceně,“ popisuje odborný poradce pro rozvoj autoservisů ProfiAuto Service Lukáš Czauderna. Naopak pokud auto nemá konstrukční závady, při správné údržbě a servisu by podle něj technický stav hodnotu vozu příliš srážet neměl.

Škodovka drží, stylovky ztrácejí

Kromě stavu vozidla má největší vliv na cenu značka. Loňský průzkum inovační laboratoře AuresLab ukázal, že na českém trhu za prvních pět let provozu nejméně ztrácejí na ceně značky Škoda, Volkswagen a Toyota. Naopak nejvíce cena klesla u automobilů Citroën, Peugeot a Renault. „Zajímavý je také pohled na vývoj cen ročních vozů. Po prvním roce provozu nebo přibližně 20 tisících ujetých kilometrech nejrychleji ztrácejí na hodnotě stylová auta, jako jsou Fiat 500, Citroën DS3 a Mini Cooper,“ informoval výkonný ředitel AuresLabu Stanislav Gálik. Podle údajů společnosti Cebia, která se analýzou trhu ojetých vozidel zabývá, může cena roční ojetiny klesnout i na 80–65 % původní ceny. Za šest let se prodejce může dostat dokonce na třetinu.

Posledním faktorem je účel užívání – nejvíce na ceně ztrácejí auta z půjčoven. Zatímco firemní auta neměla dříve dobrou pověst, dnes může být taková minulost i výhodou. „Sledovací systém GPS, který tato auta nyní mívají, totiž neumožňuje řidičům s auty závodit nebo je využívat v nevhodných terénech. Navíc jsou pravidelně servisována a díky kompletní dokumentaci se nakupující nemusí bát stáčených kilometrů,“ vysvětluje Czauderna.

Na možnost aktualizace smluv lidé zapomínají

Podle pojišťoven cena aut nejrychleji klesá právě do stáří pěti let. „Ideálně by si tedy lidé měli ve smlouvě na havarijní pojištění hodnotu vozu pravidelně aktualizovat, aby zbytečně nepřepláceli,“ upozorňuje mluvčí Direct pojišťovny Nela Maťašeje.

O možnosti aktualizace smlouvy podle ní ale klienti často neví nebo je nenapadne využít ji právě v prvních letech po koupi auta. Proto Direct jako první pojišťovna zavádí u nových aut automatické zlevňování. „Cenu pojištění budeme každý rok zlevňovat o 7 procent u všech smluv na havarijní pojištění sjednaných po 27. květnu, kdy jsme takzvané Zlevňující havarijko zavedli. Dává nám to smysl a potvrzujeme tím naše heslo, že jsme konečně normální pojišťovna,“ komentuje Maťašeje.

Služba se podle ní vztahuje na všechny zákazníky, kteří mají sjednaná pojištění všech rizik, tedy Dopravní nehodu, Odcizení a vandalismus, Přírodní nebezpečí a Střet a poškození zvířaty na hodnotu auta. Tato výhoda pak bude platit do dovršení šesti let stáří auta. Pokud měl klient dopravní nehodu, v dalším roce sleva platit nebude.

Zdroj informací

Direct pojišťovna a NejBusiness.cz

Datum

13. června 2020

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.219 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál