Obrat Packety, majitele Zásilkovny, se více než zdvojnásobil

Obrat Packety, majitele Zásilkovny, se více než zdvojnásobil

Skupina Packeta, která vlastní přední českou logisticko-technologickou firmu Zásilkovna, dosáhla i přes negativní dopady spojené s pandemií koronaviru rekordních čísel. Obrat skupiny byl v prvním čtvrtletí téměř 390 mil. Kč, meziročně jde o nárůst o 103 %. Počet zásilek byl více než 6,5 milionů. Skupině Packeta klesl během prvních týdnů ve stavu nouze obrat o 50 %, ale během následujících pár týdnů se postupně vrací do standardního fungování a meziroční nárůst se již v dubnu vrátil opět na 100 %.

Zásilkovna a všechny firmy ve skupině Packeta aktuálně intenzivně pracují na otevření všech výdejních míst, která byla v důsledku nejrůznějších vládních nařízeních v jednotlivých zemích omezena. V současné době je celkový počet aktivních výdejních míst za celou skupinu 3556, tedy přibližně 85 %. Na původní počet více než 4000 by se Packeta měla dostat v první půlce května.

„Letošní březen a duben byly zcela určitě měsíci, které se navždy zapíšou do historie naší firmy. Čelili jsme největší výzvě naší desetileté historie. V podstatě z hodiny na hodinu jsme museli řešit hluboký pokles počtu výdejních míst a v prvním týdnu ve stavu nouze jsme zaznamenali také výrazný propad tržeb. Skupina Packeta má entity v šesti evropských zemích a do 33 států doručuje. Udržet v nich funkční logistiku v momentu, kdy se v důsledku nejrůznějších vládních nařízení a doporučení mění situace z minuty na minuty, bylo mimořádně obtížné,“ říká CEO skupiny Packeta a zakladatelka Zásilkovny Simona Kijonková.

„Krizové situaci jsme dokázali úspěšně čelit a na změny rychle reagovat díky digitálnímu nastavení firmy. Naše procesy fungují na digitální platformě a vlastním informačním systému. V uplynulých pár dnech jsme se museli například vypořádat se změnami, které přicházeli od kurýrních společností z ČR i zahraničí. Kurýři měnili podmínky, cenovou politiku a dávali nám ze dne na den maximální denní limity, jelikož sami museli zvládnout neplánovaný zájem o logistické služby. Dokázali jsme proto velmi flexibilně zapínat a vypínat různá nastavení, regiony, nebo i celé země či dopravce,“ popisuje CEO skupiny Packeta a zakladatelka Zásilkovny Simona Kijonková.

Během rekordně krátké doby se podařilo převést většinu zaměstnanců z kanceláře do home office a plně digitálního fungování, nastavit bezhotovostní platby ve všech zemích, kde Packeta působí, a pružně reagovat na všechny změny jak ze strany vlastní logistické sítě, výdejních míst, tak i od dopravců z celé Evropy, Ruska i USA. Podařilo se spustit voicebota na zákaznickém servisu, chatbota na webu, blog jako klíčovou komunikační platformu pro všechny partnery, dále také automatickou aktualizaci dostupnosti poboček, zřídit poradnu pro partnery, e-shopy i výdejní místa na Facebooku a otevřít nové výdejní místo pro řidiče Zásilkovna Drive. Zásilky je zde možné vydávat a přijímat, aniž by řidič musel vystoupit z vozidla.

„I přes všechny potíže jsou čísla za první tři měsíce letošního roku skvělá. Celý segment e-commerce prožívá obrovský boom překonávající v některých parametrech předvánoční nakupování. Je zřejmé, že nakupování po internetu dnes z velké části táhne celou ekonomiku. Podle aktuálních odhadů by měl meziroční růst e-commerce v České republice dosáhnout až 20 procent a atakovat hranici 190 miliard korun. Zájem o nákupy po internetu ale vidíme ve všech zemích, kde působíme.

V blízké budoucnosti očekávám vlivem sekundárně vyvolané ekonomické krize poptávku po levnější formě distribuce zboží z internetu k zákazníkům. I proto se stále držíme našeho plánu dosáhnout v letošním roce obratu ve výši 2 miliard korun, 35 milionů přepravených zásilek a 5 tisíc výdejních míst, 3500 v České republice,” říká CEO skupiny Packeta a zakladatelka Zásilkovny Simona Kijonková.

Další plány skupiny Packeta na rok 2020 se také nemění, hlavním motorem růstu budou investice do nových technologií a infrastruktury. Do oblasti vývoje nových technologií plánuje Packeta investovat vyšší desítky milionů korun. Plánuje také vstup do nových segmentů trhu, další expanzi ve stávajících zemích a otevírání přepravy do nových států. V první polovině roku 2020 by mělo dojít ke spuštění projektu doručování do kufru v České republice. Packeta také například plánuje otevření přepravy do Dubaje a oblasti Středního východu, rozvoj P2P platformy v rámci akvizice Zavezu a dokončení řady projektů v oblasti robotizace a automatizace výdejních míst.

Zásilkovna

Zásilkovna je ryze český franšízový logistický projekt Simony Kijonkové, který vznikl v roce 2010. Od té doby se vypracoval mezi nejúspěšnější společnosti v Česku, které poskytují komplexní logistické služby pro internetové obchody. Zásilkovna má aktuálně více než 4000 výdejních míst a spolupracuje s více než 28 000 e-shopy. Zásilkovna také nabízí levnější, rychlé a jednoduché doručování zásilek na adresu. E – shopy tak mohou posílat své zásilky do všech zemí Evropské unie, na Ukrajinu, Ruska a do Švýcarska.

Zdroj informací

Zásilkovna a NejBusiness.cz

Datum

3. května 2020

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

10. května 2024

Investiční fond Vetfund otevírá nejmodernější veterinární kliniku v ČR

V Praze na Palmovce zahájila od května svou činnost nejmodernější veterinární klinika v České republice....

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

Reklama

Page generated in 1.6247 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál