Na ruský trh nově vstupují tři české značky

Na ruský trh nově vstupují tři české značky

V polovině února se v Moskvě konal již tradiční mezinárodní potravinářský veletrh PRODEXPO 2020. Navzdory tomu, že od roku 2014 platí v Rusku embargo na dovoz především mléčných a masných potravinářských výrobků z Evropské unie, je na tamějším trhu o tento typ produktů ze zemí EU stále silný zájem. Kontrakty na spolupráci na místě pro hned 3 české firmy domluvila zastupující společnost BNG Group.

Veletrh PRODEXPO je určen pro prezentaci široké palety potravinářských výrobků z celého světa. Představovány tu jsou produkty spadající do oblasti základních potravin a nápojů, ale i skutečné speciality jako sportovní či zdravé potraviny, košer a halal výrobky nebo také exotické produkty. Během tohoto veletrhu se v Moskvě představilo přes dva a půl tisíce vystavovatelů z více než 70 zemí světa.

„Pomáháme našim klientům hledat nové příležitosti, jak na domácím, tak i na zahraničním trhu. Do Moskvy jsme odjeli prezentovat 15 českých společností. Češi mají na ruském trhu stále skvělé jméno. Ihned na místě jsme domluvili 3 kontrakty, které jsou nyní před podpisem, o dalších se jedná.
Kvůli silnému zájmu jsme se rozhodli na konci května v Praze uspořádat rusko-české fórum, na nějž dorazí 10 až 15 nákupčích a zástupců ruských obchodních řetězců. Pro naše partnery to bude skvělá příležitost pro další rozvoj,“
říká Kateřina Býčková, obchodní a marketingová ředitelka BNG Group.

 

Dobré vztahy i se strategickými institucemi

Jednou ze zmíněných společností je česká čokoládovna CARLA, jejíž ředitel Jakub Šrámek hodnotí vyjednaný kontrakt jako skvělý odrazový můstek: „Rusko je pro nás perspektivním exportním trhem. Tato příležitost je pro naši formu velice zásadní. To, co se BNG Group podařilo, je skvělá práce.“
Tím ale jejich poradenská práce nekončí, svým partnerům totiž pomáhají i s dalšími procesními či formálními problémy. „Dovoz do Ruska je dlouhodobě složitý, a to nejen z důvodu značného množství formalit, které výrobky z EU musí splňovat, ale také proto, že je třeba zboží nejen dovést z Česka až třeba na Sibiř, ale také řádně pojistit a splnit i řadu přísných legislativních regulí,“ vyjmenovává úskalí obchodní výměny s Ruskem Jaromír Koudelík, obchodní manažer pro zahraničí společnosti BNG Group. Dále přiznává, že zajistit vstup českého produktu na zahraniční trh není pouze o prezentaci na mezinárodních veletrzích.

Pro české firmy je důležité budovat dobré vztahy i se strategickými institucemi. „Během návštěvy v Moskvě jsme se nezastavili, využili jsme například záštitu Českého domu v Moskvě spadajícího pod české ministerstvo zahraničních věcí. Domluvili jsme si díky nim řadu jednání s ruskými partnery. Podařilo se nám například i setkání s prezidentkou svazu nezávislých sítí Ruské federace,“ upřesňuje Koudelík.

Veletrhu se zúčastnil i německý partner společnosti BNG Group, společnost RUF Lebensmittelwerk KG, vyrábějící a prodávající svoje výrobky ve více než 40 zemích celého světa. „Na veletrh jsme odjeli, abychom mohli zmapovat trh v Rusku a navázali případné obchodní kontakty. Rusko je pro nás – i přes všechny složitosti tohoto trhu – zajímavá obchodní příležitost,“ říká Radomír Motyčka, exportní manažer společnosti RUF pro střední a východní Evropu, pro kterého byla osobní účast na moskevském veletrhu ideální příležitostí zmapovat si strukturu, charakter a situaci na ruském potravinovém trhu.

Zdroj informací

BNG Group a NejBusiness.cz

Datum

5. března 2020

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

2. května 2024

VDT Technology dokončila projekt digitálního dvojčete úpravny vody

VDT Technology, vývojář digitálních aplikací pro vodárenský průmysl, dokončil spolu s partnery inovativní...

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

O platformě Trh firem




Reklama

Page generated in 1.4137 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál