Vzrostl obrat lekáren Dr.Max

Vzrostl obrat lekáren Dr.Max

Obrat lékárenské sítě Dr.Max, kterou provozuje společnost Česká lékárna holding, činil v loňském roce 16,108 mld. Kč. To je přibližně osmiprocentní růst oproti roku 2016. Tržby e-Shopu Dr.Max vzrostly ve stejném období o víc než sto procent. Obrat vlastní značky Dr.Max v Česku překročil magickou hranici 1 mld. Kč. Kontroly SÚKL pak potvrdily vysokou kvalitu práce v lékárnách Dr.Max. Ty za sebou mají – podtrženo a sečteno – velmi úspěšný rok.

Obrat lékáren Dr.Max vzrostl, třebaže pokračuje celková stagnace trhu. Vzrostl i počet poboček sítě. Nejvýznamnější akviziční operací roku 2017 bylo převzetí sítě Lékárny Hanák. Rok 2017 uzavírala síť Dr.Max v ČR se 423 lékárnami.

„Důvodů, proč se nám daří, je víc“, říká generální ředitel lékáren Dr.Max Daniel Horák, „mezi hlavní bych zařadil permanentní péči o odborný růst zaměstnanců, rozvoj klientského programu, atraktivní vlastní značku a ochotu k inovacím.“ Vzdělávacím systémem zaštítěným Akademií Dr.Max prošlo vloni víc než 2 a půl tisíce zdravotnických profesionálů. Díky tomu, že je systém otevřený, nadpoloviční podíl z nich tvořili zájemci mimo síť Dr.Max. V rámci odborných kampaní prošlo nejrůznějšími typy screeningů přes 100 tisíc pacientů lékáren Dr.Max.

Nová laboratoř v Brně

Důraz na odborný růst farmaceutů a také poptávka na straně lékáren daly vzniknout už druhé centrální laboratoři dodávající individuálně vyrobené přípravky na recept. Nová laboratoř v Brně doplňuje svou předchůdkyni v Nučicích u Prahy. Obě dohromady představují investici kolem 50 milionů korun. Rozvoj přípravy v centrálních laboratořích se uskutečňuje bez toho, že by byla tato činnost utlumována v jednotlivých lékárnách, odkud se k pacientům dostávají asi dvě třetiny této produkce připravené v rámci sítě Dr.Max.

Důraz na prohlubování odbornosti se projevil i ve výsledcích kontrol regulátora – Státního ústavu pro kontrolu léčiv. Oproti zbytku trhu vykázaly v roce 2017 lékárny Dr.Max oproti ostatním opět lepší průměrnou známku a nejnižší podíl závažných pochybení. „Považuji to za jasný doklad toho, že standard péče, kterou poskytujeme je opravdu vysoký“, komentuje výsledky generální ředitel Daniel Horák.

Lékárny Dr.Max jsou pro klienty atraktivní i díky kvalitnímu věrnostnímu systému. „Rozhodli jsme se na začátku roku zpřístupnit jeho výhody všem věkovým skupinám“, říká D. Horák, „výsledkem je prudký nárůst zájmu. Momentálně registrujeme v našem věrnostním programu přes 2,8 milionu členů.“

Lékárny Dr.Max zaznamenaly i další nárůst zájmu o produkty vlastní značky. Tady obrat za rok 2017 přesáhl v Česku 1 mld. Kč, což znamená meziroční nárůst kolem 25 procent a také to, že se ve volném prodeji české sítě Dr.Max staly nejprodávanější značkou vůbec. V rámci všech tří zemí, kde se produkty vlastní značky nabízejí (mimo ČR i na Slovensku a v Polsku), činily tržby 1,85 mld. Kč. Lékárny Dr.Max se ve zvýšené míře věnují volnému prodeji, aby kompenzovaly ztráty příjmů vyvolané erozí cen a úhrad u léků na recept, které postihují celý obor už několik let.

Vlastní značka Dr.Max dnes zahrnuje už kolem sedmi set položek, v ČR se prodává asi 320.

Obrat e-Shopu Dr.Max vzrostl za loňsko opět o 100 procent na více 400 milionů Kč, a představuje nejrychleji se rozvíjející subjekt svého druhu na trhu. Na celkových tržbách za volný prodej Dr.Max se podílí asi osmi procenty.

Zdroj informací

Dr.Max a NejBusiness.cz

Datum

15.4.2018

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.2822 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál