Velikonoční průzkum: Češi vs. Slováci

Velikonoční průzkum: Češi vs. Slováci

Zdobení vajíček, příprava velikonočních pokrmů nebo pečení beránka, to jsou způsoby, jakými Češi nejčastěji slaví Velikonoce. Ty patří již tradičně mezi nejoblíbenější svátky jara, letos je plánuje slavit 81 % Čechů, podobné je to i na Slovensku. Vyplývá to z exkluzivního průzkumu* společnosti Tesco.

Velikonoce jsou svátky spojené s dobrým jídlem a pitím. Za velikonoční nákup 34 % z nás utratí nejčastěji částku do 1 000 korun, 24 % si vystačí s částkou do 500 korun a 17 % utratí do 1 500 korun. Na nákupním seznamu rozhodně nemohou chybět vajíčka. A i letos mají zákazníci obchodů Tesco z čeho vybírat. „V nabídce máme i bílá vejce z českých chovů, největší zájem je o vejce velikosti M v balení po 30 kusech,“ potvrzuje Václav Koukolíček, mluvčí společnosti Tesco.

Ne všechno jídlo se ale podaří včas spotřebovat, celkem 14 % Čechů a 23 % Slováků připouští, že se jim veškeré nakoupené jídlo nepodaří zkonzumovat. Tyto potraviny se následně snaží ještě před datem spotřeby využít v nějakém receptu (63 %, v SR 53 %) nebo je dají domácím zvířatům (12 %, v SR 25 %) a menší část (7 %, v SR 8 %) pak vyhodí. Nejčastěji pak vyhazují vajíčka nebo pečivo.

Mazanec hraje prim

Mezi symboly českých Velikonoc patří neodmyslitelně pomlázka, vejce nebo beránek. Právě zdobení vajíček patří pro 78 % Čechů mezi nejčastější způsoby slavení Velikonoc. 69 % Čechů pak připravuje velikonoční pokrmy a 31 % plete pomlázku.

Mezi velikonočním pečivem, které si Češi doma pečou, dominuje mazanec, beránek a nádivka. Mazanec si na Velikonoce připravuje 67 % Čechů, beránka pak 66 % a nádivku 51 %.  Nejrůznější koláče a zákusky peče 33 % Čechů. Řada lidí se pro velikonoční pečivo vypraví i do obchodů, což potvrzují také nárůsty prodejů. „Mezi nejprodávanější výrobky patří naše ručně vyráběné mazance, které nyní v době před Velikonocemi pečeme až čtyřikrát denně,“ říká Jaroslav Heptner, produktový specialista pro pekárenské výrobky společnosti Tesco.

Hody, hody doprovody

Na koledu vyráží pravidelně čtvrtina Čechů (26%) a téměř třetina Slováků (31 %). Většina z nich bere s sebou i děti. Za koledování pak nejčastěji dostávají klasická malovaná vajíčka (72 %, v SR 30 %), čokoládová vajíčka (66 %, v SR 77 %) nebo jiné druhy cukrovinek (58%, v SR 44 %). Pro plnoleté koledníky je pak připraven i tvrdý alkohol (31 %, v SR 25%).

Velikonoce v pohodlí domova

Ač je to s podivem, tak stále nemalá část Čechů (40 %) tráví Velikonoce v pohodlí svého domova, pouze 9 % Čechů vždy využije prodloužený víkend a odjíždí pryč. 51 % Čechů je většinou doma, občas ale přeci jen také vyjedou.

* Průzkum společnosti dunnhumby pro Tesco se uskutečnil v březnu 2018 na reprezentativním vzorku populace obyvatel ČR a SR.

Zdroj informací

Tesco Stores ČR a Nejbusiness.cz

Datum

1.4.2018

Fotogalerie

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

23. dubna 2024

Klimatická neutralita ve stavebnictví. STRABAG chce dosáhnout zdánlivě nemožného do roku 2040

Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...

17. dubna 2024

Bonett pod vlastní značkou otevírá první dvě CNG stanice na Slovensku

Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

Reklama

Page generated in 1.3402 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál