V pondělí 8. října odstartoval již 10. jubilejní týden firemního dobrovolnictví, Engage Days 2018, který pořádá aliance BpS – Byznys pro společnost. Zaměstnanci 18 společností pomohou od 8. do 12. října neziskovému sektoru a odpracují v jeho prospěch 3000 hodin. Přes portál Zapojimse.cz se zaregistrovalo na 420 firemních dobrovolníků, kteří se zúčastní 60 akcí v rámci letošního programu Engage Days.
Engage Days se řadí mezi největší podzimní firemní dobrovolnické akce v České republice. Každým rokem se stovky firemních dobrovolníků pomáhají neziskovému sektoru a podporují místní komunity.
„Firemní dobrovolnictví přispívá k lepší firemní kultuře a rozvíjí dobrý vztah lidí k nejbližšímu okolí. Náš přístup v programu Zapojímse.cz je unikátní v tom, že nabízí firmám systematickou podporu v programech firemního dobrovolnictví: od strategií, přes outsourcing a projekty na klíč, až po dílčí pomoc při jednotlivých akcích,“ říká Pavlína Kalousová, předsedkyně BpS – Byznys pro společnost.
Firemní dobrovolnictví má stále větší roli i při sladění osobních hodnot zaměstnanců s firemními hodnotami. Například pro mladé je při výběru zaměstnavatele důležité i to, jak podporuje jejich aktivity v oblasti dobrovolnické práce. Podle výzkumu IPSOS pro BpS totiž 46 % mladých již při studiu vykonává buď pravidelně (19 %) nebo občasně (27 %) nějakou společensky prospěšnou nebo dobrovolnickou pracovní činnost – bez nároku na odměnu.
Engage Days jsou příležitostí pro zaměstnance zapojených firem nejen pomoc dobré věci, ale přináší i možnost setkání a spolupráce s lidmi z nevládních organizací a v neposlední řadě možnost zažít spolupráci s kolegy v jiném prostředí než pracovním - ať už se jedná o péči o životní prostředí, nebo například sociální kontakt se seniory. Propojení neziskového sektoru a společností je dalším krokem k odpovědnosti firem a udržitelnému podnikání.
Firemní dobrovolníci v týdnu 8. do 12. října pomohou například v Mobilním hospici Ondrášek při organizaci fundraisingové a informační kampaně. Zúčastní se prací na regeneraci a úklidu zahrady v objektu správního úřadu Kláštera Chotěšov. Nebo navštíví klienty Domova u fontány a zpestří seniorům volné chvilky povídáním, předčítáním nebo výletem do zahrad a města.
„V letošním ročníku Engage Days odpracuje 420 firemních dobrovolníků z 18 společností v rámci 60 akcí přibližně 3000 hodin. I letos jsou oblasti pomoci různorodé od ekologických aktivit, přes sociální a zdravotní oblast po regionální a komunitní rozvoj. Stále více pozorujeme narůstající trend expertní pomoci, kdy firmy sdílejí své know-how v dané oblasti s neziskovým sektorem,“ říká Pavel Kučera, projektový manažer Engage Days.
Mezi firmy, jejichž zaměstnanci tento týden pomáhají v rámci Engage Days, patří například: Allen & Overy, Antalis, Axis Communications, Cofidis, Commerz Systems, Česká podnikatelská pojišťovna, ČSOB, E.ON Česká republika, Kooperativa pojišťovna, Moneta Money Bank, Mondelez Czech republic, Plzeňský Prazdroj, Reckitt Benckiser Czech Republic, sanofi-aventis, Skupina ČEZ, Skupina Generali, Tchibo Praha, TMF Czech.
„Firemní dobrovolnictví je pro mě především možnost pomoci tam, kde je opravdu potřeba a zároveň zajímavá životní a pracovní zkušenost. Už samotná nabídka a výběr činnosti dává člověku možnost se dozvědět více o dobrovolnických organizacích a oblastech, ve kterých se angažují. Navíc mám během dobrovolnictví možnost poznat své kolegy jinak a je tak pro mě i formou teambuildingu,“ Radek Sloup, Senior Customer Marketing Manager, Reckitt Benckiser.
„Dobrovolnictví je pro nás způsob, jak podpořit odpovědnost našich zaměstnanců vůči životnímu prostředí a lidem, kteří potřebují pomoc. Motivuje je to k tomu nebýt lhostejní vůči komunitě a městu, ve kterém žijí. Zároveň tím budujeme jejich pozitivní vztah k firmě. Dobrovolnictví umožňuje firmám stát se více „sociální“ a my jsme jednou z nich,“ řekla Martina Pixová, Marketing Specialist, Commerz Systems.
„Dobrovolnictví je nedílnou součástí našeho programu odpovědného podnikání v ČR. Podporu veřejně prospěšných organizací považujeme za důležitou a smysluplnou. Dobrovolnické aktivity také rozvíjí a obohacují naše zaměstnance, kteří zakusí novou zkušenost, poznají jiné prostředí a hřeje je na srdci, že pomohli dobré věci,“ říká Lenka Mašková, Corporate Responsibility Manager, Tchibo Praha.
„Firemní dobrovolnictví je dlouhodobě nedílnou součástí CSR strategie společnosti MONETA. Naše zaměstnance aktivně podporujeme v zapojení do dobrovolnických akcí a to jak v rámci Engage Days, tak v průběhu celého roku. Jsme rádi, že naši lidé nabízených dobrovolnických příležitostí aktivně využívají. V tomto roce již odpracovali více než 1 500 dobrovolnických hodin,“ říká Martina Lambert, Senior manažer komunikace a CSR, MONETA Money Bank.
9. října 2018
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...
V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...
Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...
Na letní dovolenou do zahraničí cestují čeští turisté nejčastěji autem (48 %), dále letecky (41 %),...