Pale Fire Capital (Barta, Šenkypl a Holý) investuje až 55 milionů do Roivenue, datového nástroje pro efektivnější marketing

Pale Fire Capital (Barta, Šenkypl a Holý) investuje až 55 milionů do Roivenue, datového nástroje pro efektivnější marketing

Česká firma Roivenue, která pomáhá vyhodnocovat a zefektivňovat investice do marketingu, má za sebou úspěšný rok. Její nástroj používají marketingová oddělení největších českých e-shopů i výkonnostní agentury, první zákazníky má i na Slovensku a v Polsku a meziročně vyrostla firma v obratu o 430 %. Na další expanzi získali významnou podporu v podobě investorů z Pale Fire Capital. Trojice Barta, Šenkypl a Holý nainvestuje do Roivenue až 55 milionů, výměnnou za minoritní podíl ve společnosti.

“Většina firem řeší rozpočty do online marketingu nekoncepčně. Často umí optimalizovat jednotlivé kanály, chybí jim však pohled na celou cestu zákazníka, od imprese po konverzi, napříč kanály. Neumí dopočítat opravdovou návratnost marketingu – ROI. Řešením je Roivenue,” říká Pavel Šíma, CEO Roivenue, který je mj. také autorem populárního podcastu Demarketing, a dodává: “Díky machine learningu naše cloudová aplikace navrhuje, jak marketingový rozpočet efektivně přerozdělit, aby stejné investice přinášely vyšší zisky. Klienti jsou z Roivenue nadšení, umíme jim vydělat až 20x tolik, kolik za nás platí.”

Roivenue dává možnost na jednom místě a s jednou logikou vyhodnocovat veškeré marketingové kanály. Každá aplikace, každý marketingový kanál používá vlastní měření, porovnávat je mezi sebou a alokovat do nich svědomitě rozpočet je bez pokročilé datové analytiky nadlidský úkol. Roivenue právě toto nabízí, vyhodnocuje a zefektivňuje investice do marketingu pomocí pokročilých statistických metod, jako je třeba atribuční modelování, a dává jednotný přehled o výdajích a jejich návratnosti. S podobnou nabídkou přicházejí nově firmy jako Google nebo SAP, jejich řešení jsou však příliš robustní, uzavřená, a v neposlední řadě protěžují vlastní kanály. Roivenue je transparentní a dává proto možnost ředitelům marketingu vyhodnotit objektivně veškeré náklady do marketingu.

Na středoevropském trhu se Roivenue extrémně daří. Ve svém oboru je jednička na trhu – používají jej již největší hráči, mezi e-shopy Slevomat, Notino nebo Kytary.cz, z řad agentur pak firmy z GroupM, Publicisu i Dentsu Aegis. Meziročně tak firma vyrostla na dvojnásobek členů týmu, v obratu pak o 430 %. Mezi mezinárodní klienty patří například slovenský Orange nebo známý polský prodejce šperků Pandora.

Právě na další zahraniční expanzi hledala firma partnera, tři roky rostla z vlastních zdrojů. Našla jej v trojici zkušených internetových podnikatelů Jan Barta, Dušan Šenkypl a David Holý. Ti jsou známí zejména prodejem online srovnávače pojištění a povinného ručení Epojisteni.cz. Skrze jejich investiční fond Pale Fire Capital získá Roivenue až 55 milionů, výměnnou za minoritní podíl ve společnosti. První investiční kolo je ve výši 15 milionů, s tím, že opce na dalších 40 milionů jsou vázány na obratové milníky společnosti.

“V internetovém byznyse se pohybuji bezmála dvacet let a vidím, že hlavní roli v dalším rozvoji e-commerce scény bude hrát schopnost analyzovat data a na jejich základě dělat rozhodnutí a automatizovat. Právě proto investujeme do Roivenue. Je to skvělý produkt na rychle rostoucím trhu a stojí za ním silný tým. Věříme, že se mezi velkými hráči stane v Česku rychle standardem a že má příležitost podobně uspět i na trzích západní Evropy,” komentuje investici Jan Barta, partner Pale Fire Capital.

Peníze použije Roivenue na růst týmu. Potřebuje přijmout desítky nových lidí. Kromě vývojářů (na machine learning, C#, .NET a JavaScript) hodlá hlavně posílit sales. Cílem je duplikovat růst středoevropského trhu v zahraničí. Ještě letos se Roivenue s investicí v zádech vydá do Londýna, příští rok by pak mělo následovat Německo a Nizozemí.

Zdroj informací

FENEK ^^ a NejBusiness.cz

Datum

17. září 2018

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

12. dubna 2024

ČEPRO spouští prodej nového paliva se 100% obsahem HVO

Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

8. března 2024

Na Slovensku uvedli do provozu největší smart bateriové úložiště nahrazující fosilní zdroje

V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...

3. března 2024

Zaměstnanci Penny si znovu přilepší

Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...

Reklama

Page generated in 1.4731 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál