EUROPE FOR CREATORS spouští kampaň na podporu evropské směrnice o autorském právu

EUROPE FOR CREATORS spouští kampaň na podporu evropské směrnice o autorském právu

EUROPE FOR CREATORS, uskupení občanů, tvůrců a organizací bojujících za podporu směrnice o autorském právu, dnes spouští rozsáhlou iniciativu a vyzývá širokou a odbornou veřejnost, aby se aktivně zapojila do debaty.

Cílem kampaně je uvést na pravou míru dezinformace, které o chystané směrnici kolují, podat vysvětlení k důležitým otázkám a oblastem, kterých se směrnice dotkne, a poukázat na důležitost hlasování ve prospěch směrnice, které je na programu Evropského parlamentu 12. září.

Vzdělávat a mobilizovat zastánce a vyrovnat rozdíly

Vzhledem k šířícím se zavádějícím informacím a dezinformacím je široká osvěta na toto téma naprosto nezbytná. Na základě článku 13 směrnice si budou muset internetové platformy vyjednat s držiteli autorských práv spravedlivé licenční podmínky. To je klíčová otázka, kterou se řada technologických gigantů v čele s Googlem a Facebookem snaží zakrýt.

„Silní hráči ve světě digitální ekonomiky nadále generují obrovské zisky, zatímco tvůrci a umělci mají problém vydělat si na živobytí. Rovnováha mezi příjmy internetových platforem a honoráři, které z nich tvůrcům stojícím za jejich úspěchy odvádějí, je v současnosti zcela pokřivená,” řekla Véronique Desbrosses, generální manažerka organizace European Grouping of Societies of Authors and Composers (GESAC).

O co doopravdy jde?

1. Kreativita. Zatímco se současná debata zaměřovala na použití “memů” a “Gifů,” tyto tvůrčí formáty jsou již chráněny stávajícími zákony a nová směrnice je nijak neovlivní.

2. Transparentnost. Dohody o odměňování, které mají internetové platformy s tvůrci obsahu uzavřené, jsou velmi neprůhledné. Platformy o tomto aspektu svého podnikání nezveřejňují žádné údaje a jejich dohody s držiteli autorských práv jsou podmíněny dohodami o mlčenlivosti. Jedním z hlavních požadavků směrnice na zlepšení stávající situace je proto transparentnost.

3. Rovnoprávnost. Bezplatné internetové platformy dosud těžily z nedostatečně konzistentních zákonů. Podobné online služby mají přitom vztah se svými tvůrci obsahu ošetřeny smluvními podmínkami. Bezplatné streamovací platformy platí tvůrcům obsahu 10krát méně než jejich protějšky, jejichž fungování je založeno na předplatném.

“Kreativní a kulturní průmysl představuje v rámci Evropské unie 536 miliard eur ročně, což je více než tržby automobilového průmyslu a telekomunikací dohromady. Také na něj připadá celkem 12 milionů pracovních pozic. Obohatili jsme životy Evropanů a teď vyzýváme Evropu, aby začala jednat,” doplnila Desbrosses.

Spuštění kampaně EUROPE FOR CREATORS

Dnešek představuje jenom první krok v široké mobilizaci týkající se směrnice. V nadcházejících týdnech sjednotí tato koalice organizace a další zastánce směrnice a bude motivovat evropské občany, aby zapojili europoslance do boje za práva všech tvůrců. První kroky její kampaně budou:

  • Otevřený dopis všem poslancům Evropského parlamentu, jehož cílem bude vyvolat jejich zájem a přimět je k reakci.
  • Debaty, které 5. září zorganizuje sdružení autorů a další organizace napříč celou Evropou za účelem vzdělávání občanů, umělců a tvůrců. Tyto diskuze budou probíhat ve stejnou dobu, kdy bude zveřejněno nové znění směrnice.
  • Veřejné akce, které proběhnou před hlasováním 12. září v klíčových evropských městech.

Uskupení EUROPE FOR CREATORS zároveň spustilo speciální webovou stránku a účet na Twitteru, kde bude sdílet informace týkající se směrnice a povzbuzovat její zastánce, aby pomohli s jejich šířením. Více o EUROPE FOR CREATORS se dozvíte na www.europeforcreators.eu nebo v konverzaci na Twitteru @EUForCreators pod #EuropeForCreators.

O uskupení EUROPE FOR CREATORS

EUROPE FOR CREATORS sdružuje občany, tvůrce a organizace připravené bojovat za schválení směrnice o autorském právu. Zastupujeme evropské tvůrce a držitele práv včetně autorů, skladatelů, hudebníků, zpěváků, malířů, sochařů, režisérů, producentů, novinářů, spisovatelů, vědců a akademiků, kteří společně tvoří více než 12 milionů pracovních pozic spadajících do evropských tvůrčích a kulturních oborů.

Zdroj informací

AMI Communications a NejBusiness.cz

Datum

3. září 2018

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Zajímavosti a tiskové zprávy

25. března 2024

Direct pojišťovna překonala další dva milníky. Má 3,5 miliardy v portfoliu a půl milionu klientů

Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....

13. března 2024

Komerční banka bude vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ

Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...

13. března 2024

DKV Mobility rozšiřuje síť dobíjecích stanic

Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...

12. března 2024

BILLA svoji novou identitu promítá nejen do svých prodejen

Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...

12. března 2024

SAP představuje novinky ve správě firemních dat s generativní AI

Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...

11. března 2024

Dell inovuje modely notebooků Latitude pro práci s umělou inteligencí

Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...

8. března 2024

Kancelářská budova AFI City 1 dosáhla s příchodem nových nájemců plné obsazenosti

Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...

8. března 2024

Na Slovensku uvedli do provozu největší smart bateriové úložiště nahrazující fosilní zdroje

V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...

3. března 2024

Zaměstnanci Penny si znovu přilepší

Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...

2. března 2024

AČCKA: Cestující autem tvoří 13 % rezervací u CK/CA

Na letní dovolenou do zahraničí cestují čeští turisté nejčastěji autem (48 %), dále letecky (41 %),...

Reklama

Page generated in 1.6032 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál