98 % Čechů má rodiče či prarodiče v seniorském věku 60+, se kterými jsou nejčastěji v kontaktu několikrát týdně (38 %) a to nejvíce přes mobilní telefon (80,3 %). Senioři vlastní převážně jednoduché mobilní telefony (64,4 %), ale třetina má smartphone. S telefony ale mají často potíže – nejčastěji s ovládáním (34,4 %), tlačítky (26,3) nebo na displej špatně vidí (19 %). Vyplývá to z průzkumu Rondo Data pro společnost Doro.
„Co se týče osobního kontaktu Čechů se svými rodiči a prarodiči, pak z aktuálního průzkumu Rondo data vyšlo že nejčastěji se vídají přibližně každých 14 dní (18,8 %). Jednou až dvakrát týdně své starší blízké navštěvuje 18 % a denně 10 % respondentů,“ informuje Tomáš Kučera, jednatel Rondo Data.
Osobní kontakt v dnešní uspěchané době nahrazuje telefon, přes který spolu vzájemně komunikují několikrát týdně (37,6 %), více než pětina dotázaných pak i několikrát denně. Pevná linka, v porovnání se situací ještě před několika lety, i z domácností seniorů pomalu mizí. Děti a vnoučata si se svými rodiči či prarodiči volají nejčastěji přes mobilní telefon (80,3 %). V menší míře (8,5 %) využívají pro vzájemný kontakt mobilní aplikace typu Messenger, Whatsapp nebo Viber.
Většina seniorů (97,6 %) má mobilní telefon, ať už si ho koupili sami, nebo jim ho obstarali jejich potomci. Ti ho svým rodičům a prarodičům často přenechají po tom, co si sami pořídí nový. Senioři převážně vlastní jednoduchý tlačítkový mobilní telefon (64,4 %). 33,2 % jich má smartphone.
Průzkum ukázal, že nejčastěji mají senioři problém s ovládáním telefonu (32,4 %), s psaním a s tlačítky (26,3 %). Právě na tlačítka nebo displej špatně vidí (19 %). Své děti a vnoučata žádají o pomoc spojenou s mobilním telefonem alespoň jednou měsíčně v 36 %. „Potřeby seniorů jsou specifické, a to platí i o mobilních telefonech. Nejlépe se jim pracuje s jednoduchými telefony a smartphony přizpůsobenými jim na míru,“ říká Dominika Uhrová zastupující značku telefonů Doro.
Průzkum na vzorku 1800 respondentů ve věku 14-64 let realizovala společnost Rondo Data, která se zaměřuje na průzkumy veřejného mínění a výzkumy trhu.
ASPEN.PR s.r.o. a NejBusiness.cz
15. srpna 2018
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...
V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...
Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...