Komentář Henrika Henrikssona, prezidenta a generálního ředitele: "Společnost Scania zvýšila čistý prodej na rekordních 66,2 miliardy Švédských korun v prvních šesti měsících roku 2018, což ve srovnání s předchozím rokem představuje nárůst o 9 procent. Zisk dosáhl 6 950 mld. SEK, což znamenalo provozní marži 10,5 procent. Zatímco vyšší objem prodaných vozidel a služeb měl na zisk pozitivní vliv, stejně tak kurz Švédské koruny, negativní dopad měly naopak faktory v podobě méně příznivého tržního mixu, vyšší náklady na výrobu dvou produktových řad a pokračující potíže na straně dodavatelů. Nedávná napjatá situace v dodavatelském řetězci se ještě zhoršila kvůli stávce u dodavatele komponentů, což mělo za následek, že společnost Scania byla nucena dočasně zastavit dodávky a prodej motorů V8. V důsledku těchto přerušení se také zvýšila úroveň skladových zásob, což mělo také v kombinaci s vysokou úrovní investic negativní dopad na peněžní tok.
Poptávka po nákladních automobilech zůstává silná na většině trhů, mimo jiné v automobilovém, těžebním, lesnickém a zemědělském sektoru. Poptávka po nákladních automobilech v Evropě zůstává na vysoké úrovni. V Latinské Americe se trend poptávky odráží v pomalém oživení v Brazílii. V Eurasii jsou také objednávky stále na dobré úrovni hlavně díky Rusku. Objednávky na Blízkém východě se snížily kvůli opětovnému zavedení sankcí v Íránu. Ve zbytku Asie je trend pozitivní v důsledku pokračujícího vývoje směrem k modernějším logistickým systémům. Poptávka po autobusech a autokarech je i nadále silná. V průmyslové oblasti dosáhla poptávka po nových motorech rekordních úrovní a trend je pozitivní ve všech segmentech. Finanční služby vykazovaly provozní výnosy ve výši 665 milionů SEK a úvěrové ztráty zůstávají na nízké úrovni.
V prvním čtvrtletí roku 2018 bylo dosaženo velkého využití kapacit ve firemních flotilách a tržby za služby dosáhly v první polovině roku 2018 rekordní výše 13,1 mld. SEK, což představuje nárůst o 12 procent. Digitalizace a konektivita jsou rozhodující pro posun směrem k udržitelnému dopravnímu systému a představují stále důležitější část nabídky služeb společnosti Scania. Díky digitalizaci můžeme zvýšit efektivitu podnikání v oblasti služeb lepším využitím kapacit v našich servisech a tím tak nabídnout zákazníkům efektivnější služby s cílem zvýšit jejich ziskovost. Zatím se digitalizace také otevírá pro nové obchodní modely jako je Scania Go – nedávno představená služba mobility. Prostřednictvím jediné aplikace mají zaměstnanci společnosti Scania během pracovního dne přístup k řadě různých druhů dopravy jako alternativu k soukromému vozidlu. Cílem je podporovat udržitelné a sdílené cestování a prozkoumat potenciál systému v širším, komerčním pohledu.“
Scania a NejBusiness.cz
14. srpna 2018
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...
V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...
Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...
Na letní dovolenou do zahraničí cestují čeští turisté nejčastěji autem (48 %), dále letecky (41 %),...