Byznys českých e-shopů dle informací APEK vloni vzrostl o 18 % a protočilo se zde úctyhodných 115 miliard korun. Největší nárůsty přitom v posledních letech zaznamenává nákup potravin v internetových supermarketech. Potvrzuje to i průzkum Rondo.cz který říká, že online nakupuje potraviny již 26 % Čechů. A dle expertů má segment našlápnuto k dalšímu růstu.
Že je e-byznys s potravinami stále rostoucí odvětví, ukazují následující čísla. Déle než 2 roky totiž nakupuje potraviny online více než 5 % lidí, 5,5 % více než rok, 6 % méně než rok. Tempo růstu segmentu se tedy stále zvyšuje a s rozvojem dostupnosti těchto služeb ještě poroste. „Například dalších 9,5 % Čechů potraviny online nakupuje, ale nepravidelně. Pokud tito lidé získají dobrou motivaci k pravidelným nákupům, jsou na nejlepší cestě stát se pro tyto e-shopy pravidelnými zákazníky,“ předpokládá Lukáš Vršecký, jednatel Rondo.cz.
Další důležitou skupinu (8,5 %) tvoří lidé, kteří by potraviny online rádi nakupovali, ale v jejich lokalitě není nabídka služby dostupná. Pokud tedy souřadnice jejich domovů prodejci zařadí mezi zavážená místa, rozšíří tito lidé velmi pravděpodobně řady jejich zákazníků.
Pak jsou zde samozřejmě také lidé, kteří mají vůči této novince stále předsudky. Například více než 18 % lidí takto nenakupuje, protože se bojí nedostatečné čerstvosti potravin a více než pětině chybí, že si nemůže potraviny fyzicky prohlédnout. S těmito problémy se prodejci snaží bojovat, například možností refundace ceny zboží v případě, že není zákazník spokojen.
8 % respondentů pak odpovědělo, že nenakupují potraviny online, protože je baví proces nakupování v kamenných prodejnách a o tuto radost se nechtějí nechat připravit. „Ze zkušenosti vývoje e-byznysu však lze předpokládat, že i tito skalní příznivci nákupů v kamenných obchodech časem poznají výhody nákupů online a budou oba způsoby kombinovat,“ uvádí Lukáš Vršecký z Rondo.cz.
Průzkum realizovala agentura Rondo Data na vzorku 2250 respondentů z celé ČR.
Rondo Data a Nejbusiness.cz
20.6.2018
Odvětví stavebnictví patří s podílem téměř 38 % na celosvětových emisích k největším znečišťovatelům...
Přední český dodavatel alternativních pohonných hmot Bonett vstupuje se svojí značkou na slovenský trh....
Společnost ČEPRO od dubna pro své velkoobchodní zákazníky nabízí nové palivo s obchodním označením HVO...
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...