„Vybudování kapacitního obchvatu Frýdku-Místku a souvisejícího připojení dálnice D56 odkloní veškerou tranzitní dopravu z města na obchvatové komunikace, čím výrazně vzroste bezpečnost i plynulost silničního provozu. Klíčové je tedy zahájení i druhé etapy obchvatu, kde je v současné době bohužel napadeno stavební povolení jedním občanským sdružením. Přesto bychom rádi i tuto druhou etapu zahájili ještě v letošním roce“, představil zahajované stavby generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.
Průtah Frýdkem-Místkem velmi zatěžuje hlukem okolní bytovou zástavbu a je zdrojem častých dopravních nehod. Neméně závažnou skutečností je také kapacitní vytíženost komunikace. Aby mohla být tato komunikace vnímána jako vysoce kvalitní i nadále, a také aby se centru města odlehčilo od tranzitní dopravy, je nezbytné vyvést dopravu mimo zastavěnou oblast.
Stavba D56 Frýdek-Místek, připojení na D48 je pak vlastně dokončením západního obchvatu Frýdku-Místku z hlediska silnice D56 a pokračováním (navázáním) stavby D48 Frýdek-Místek, obchvat.
Výstavba obchvatu spolu s připojením dálnice D56 přinese výrazné zlepšení životního prostředí pro občany Frýdku-Místku, zrychlení dopravy a její zkvalitnění v podobě zvýšení bezpečnosti a plynulosti provozu.
Dálnice D48 tvoří v rámci Moravskoslezského kraje důležitou dopravní tepnu orientovanou západo-východním směrem. Komunikace spojuje jižní část Moravskoslezského kraje se střední Moravou a s Polskem.
Dálnice D56 tvoří v rámci Moravskoslezského kraje důležitou dopravní tepnu orientovanou severo-jižním směrem. Komunikace spojuje Ostravu s atraktivní rekreační lokalitou v okolí vodní nádrže Šance v Moravskoslezských Beskydech a pohořím Beskydy obecně. Umožňuje rovněž spojení Ostravska se Slovenskou republikou přes hraniční přechody Horní Bečva–Makov nebo Bílá–Klokočov.
Stavby jsou navrženy ke spolufinancování v rámci Operačního programu Doprava 2014 – 2020 z Fondu soudržnosti a z Evropského fondu pro regionální rozvoj.
Hlavní trasa:
délka: 4250 m
kategorie: R 25,5/120
počet stavebních objektů: 115
D56 Frýdek-Místek, napojení na D48
Hlavní trasa:
délka: 2,184 m
kategorie: R 25,5/80
počet stavebních objektů: 88
Zhotovitel: ALPINE Bau CZ a.s., BERGER BOHEMIA a.s. , HABAU CZ s.r.o.
Cena stavby dle smlouvy: 2 169 mil. Kč bez DPH
Termín výstavby: 44 měsíců do zprovoznění
Ředitelství silnic a dálnic ČR a NejBusiness.cz
24.5.2018
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...
V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...
Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...
Na letní dovolenou do zahraničí cestují čeští turisté nejčastěji autem (48 %), dále letecky (41 %),...