FlixBus, největší evropský poskytovatel dálkové dopravy, nyní investuje do eletro-mobility a jako první dopravce na světě zahajuje na svých dálkových trasách testování autobusů plně poháněných elektřinou.
FlixBus, největší evropský poskytovatel dálkové dopravy, nyní investuje do eletro-mobility a jako první dopravce na světě zahajuje na svých dálkových trasách testování autobusů plně poháněných elektřinou. Začátkem dubna vyjedou do testovacího provozu elektrobusy na trase mezi Paříží a Amiens ve Francii. V létě tohoto roku se pak e-bus zapojí do provozu i na německém vnistrostátním spojení ve spolkových zemích Hesensko a Bádensko-Wurtembursko.
„Chceme se aktivně podílet na utváření budoucnosti v oblasti hromadné dopravy. Ačkoliv jsou pořizovací náklady e-busů nyní výrazně vyšší, jsme přesvědčeni, že investice do elektro-mobility se v dlouhodobém měříku vyplatí jak naší společnosti, tak zákazníkům i životnímu prostředí,“ uvádí André Schwämmlein, zakladatel a CEO FlixBusu. „Jako dopravce tím také sdělujeme, že se může jednat o zlomový bod v oblasti mobility. První dálkový autobus plně poháněný elektřinou je pro výrobce jasným signálem, že stojí za to investovat do vývoje a hledat nové alternativy ke spalovacím motorům. Udržitelná mobilita není jen otázkou byznysu a podnikání, je také o sociálních a environmentálních dopadech cestování.“
Cestování dálkovým autobusem je jedním z nejšetrnějších způsobů hromadné dopravy, která je k dispozici, především díky moderním vozům a jejich schopnosti přepravy velkého počtu cestujících najednou. Cestující, kteří upřednostní cestu autobusem před cestováním osobním vozem, sníží vlastní produkci CO2 na této cestě až o 80 procent.
Současný trend potvrzuje, že hromadná doprava zaznamenává v posledních letech nárůst na úkor individuálního cestování osobním vozem. FlixBus je v oblasti dálkového cestování průkopníkem. K podpoře změny v přístupu k hromadnému cestování přispívá i skrze technologické inovace.
Dopravce se zaměřuje na pohodlnou organizaci cesty skrze webové stránky nebo mobilní aplikaci. Kromě stávajících funkcí, jako je odbavení přes aplikaci nebo navigace na nejbližší zastávku, v současnosti testuje možnost rezervace konkrétního sedadla v autobuse.
„Chceme vyvíjet další novinky, díky kterým zákazníci upustí od tištění papírových jízdenek. Výhodou mobilní aplikace v budoucnu bude i získávání aktuálních informací o přesné poloze autobusu. V neposlední řadě pracujeme na funkci, díky které budou zákazníci moci udělit konkrétnímu řidiči po skončení jízdy hodnocení,“ dodává Martina Čmielová, tisková mluvčí společnosti FlixBus v České republice.
FlixBus se soustředí na poskytování vysokého komfortu cestování se vším, co je pro pohodlnou cestu nezbytné – nabíjecí zásuvky, velký odstup sedadel, dostatečný zavazadlový prostor a kvalitní Wi-Fi připojení. Další výhodou je nízká cena.
FlixBus a Nejbusiness.cz
25.3.2018
Direct pojišťovna potvrzuje svou dlouhodobou pozici mezi nejrychleji rostoucími pojišťovnami na trhu....
Od 18. března 2024 do 15. dubna 2024 bude Komerční banka vyplácet zjištěné pohledávky věřitelů Sberbank CZ...
Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, rozšířila svou...
Po představení své nové obchodní strategie, zaměřené na podporu zdraví, správného stravování a na...
Společnost SAP oznámila novinky zaměřené na správu firemních dat. Nejvíce inovací včetně využití...
Společnost Dell uvádí na trh zcela novou řadu Latitude s podporou umělé inteligence. Notebooky vybavené...
Mozaika nájemců ve vysočanském věžáku AFI City 1 je již kompletně dokončená. Mezi nové přírůstky mimo jiné...
V průmyslovém parku v Banské Bystrici bylo úspěšně uvedeno do provozu největší smart bateriové úložiště na...
Obchodní řetězec PENNY pokračuje ve zvyšování mezd, ty od 1. března stouply bezmála sedmi tisícovkám...
Na letní dovolenou do zahraničí cestují čeští turisté nejčastěji autem (48 %), dále letecky (41 %),...