Firmy mají zájem o systémy řízení, novinky v legislativě a možnosti certifikace

Firmy mají zájem o systémy řízení, novinky v legislativě a možnosti certifikace

Internetový portál Info-Kvalita.cz a magazín NejBusiness.cz přináší zajímavý rozhovor s Ing. Drahomírem Manouškem, který se dlouhodobě věnuje oblasti systémů řízení, enviromentu, bezpečnosti práce a metrologii.
Získejte zajímavý pohled odborníka na témata související prakticky s každou firmou. Jak vidí prostředí v mnoha firmách, co firmy nejvíce trápí nebo co oceňuje?  

 

Čemu se věnujete v profesním životě?

Věnuji se poradenství v systémech řízení kvality, environmentu a bezpečnosti práce. Celý život se věnuji metrologii. Dříve (ve svých předchozích pracovních zařazeních) prakticky – realizace měření, dnes už spíše v systémové rovině.


Co Vám v poslední době udělalo největší radost ve Vaší práci?

Moje doporučení byla klienty akceptována a pomohla klientům ke zlepšení. Aktivní zájem účastníků školení a pochvalné reakce v dotaznících.

Co oceňujete u Vašich klientů především?

U velké většiny klientů je zájem o systémy řízení, novinky v legislativě, možnosti certifikace dle dalších norem. Akceptují návrhy na zlepšení (doporučení z auditů) a dokáží ocenit upozornění na nedostatky v aspektech, které nařizuje legislativa a vyřešení těchto nedostatků je uchrání před postihy případných kontrol státních orgánů. 

 

Co Vám nejvíce chybí u klientů?

Určitá malá část bere systém (kvalita, environment, BOZP) velmi formálně, přitom jej jim jasné, že bez alespoň základů systémové práce nemohou existovat. O normách a certifikacích mají jenom slova pohrdání, ale tuší, že bez nich nemohou existovat a velkou většinu činností požadovaných normou stejně realizují. 

 

Který klient patří mezi nejvýznamnější a proč?

  • výrobce výdejních stojanů PHM – inovace a vývoj technického vybavení a designu výdejních stojanů
  • výrobce divadelní techniky – zlepšování systémů řízení (kvalita a environment), výrobková inovace
  • výrobce tramvajových výměn – zlepšování systémů řízení (kvalita, environment, BOZP), výrobková inovace, přístup vedení

 

Jaké chyby Vaší klienti nejčastěji dělají?

Formální přístup k výsledkům auditů, k aktu přezkoumání systému využívání informací ze zpráv pro přezkoumání.

 

Je někdo, kdo je Vám v profesním životě vzorem? Pokud ano, proč?

Nemám jmenovitý zdroj. Mým vzorem je každý, kdo dělá poctivě svoji práci. Stojí si za svým výsledkem. Nese za ni zodpovědnost. Nebojí se případného neúspěchu. 

 

Co byste přál oboru kvality do budoucna?

V současné době naplnilo moje očekávání nové vydání norem ISO9001:2015 a ISO14001:2015, které dle mého názoru, odráží souhrn nejlepších praktik v systémech řízení a v maximální možné míře se snaží vytěsnit formálnost, které mohly znamenat některé požadavky předchozích verzí norem. 

 

Jaké máte pracovní plány pro nejbližší období?

Zapracovat se do nových norem ISO9001 a 14001 a přenést požadavky svým klientům.

 

Děkujeme za rozhovor

za Info-Kvalita.cz a NejBusiness.cz:
Petr Hamrozi

Datum

2. ledna 2017

O autorovi

  • Ing. Drahomír Manoušek

  • Datum a místo narození
    Srpen 1959, Brno

  • Dosažené vzdělání
    Vysokoškolské FE VUT Technická kybernetika – obor měřicí technika

  • Pracovní zkušenosti
    • 10 let výrobce měřicí techniky – TPV, technická diagnostika, vedoucí oddělení
    • 3 roky výrobce elektro zařízení – ředitel firmy
    • 1 rok učitel odborných předmětů - SPŠ
    • 12 let výrobce výdejních stojanů – servis elektronik výdejních stojanů, pokladní systémy, ředitel servisu

  • Rodinný stav
    Svobodný (s partnerkou), bezdětný

  • Záliby
    • hudba – aktivně – trubka, dechový a taneční orchestr
    • zahrádka
    • cyklistika

Sociální sítě NejBusiness.cz

Doporučujeme

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Reklama

Page generated in 1.3278 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál